امارات: جامعه جهانی، الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را نخواهد پذیرفت

امارات: جامعه جهانی، الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را نخواهد پذیرفت
يکشنبه 21 ارديبهشت 1399 - 15:12

امارات با ابراز نگرانی از برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق بخشهایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و تحمیل حاکمیت این رژیم بر این منطقه اعلام کرد که این برنامه‌ها از سوی جامعه جهانی پذیرفته نخواهد شد.

العالم ـ آسیا

خبرگزاری رسمی امارات (وام) روز یکشنبه به نقل از "عبدالله بن زاید آل نهیان" وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی این کشور نوشت که ابوظبی با ابراز نگرانی از برنامه‌ها و اقدام‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق بخشهایی از کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی فلسطین و تحمیل حاکمیت صهیونیست‌ها بر آن‌ها را نمی‌پذیرد.

وزیر امور خارجه امارات هشدار داد که این اقدام یک جانبه، غیرقانونی است و شانس صلح را تضعیف می‌کند و با تلاش‌های جامعه جهانی برای دستیابی به یک راه حل سیاسی پایدار و مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل مغایر است.

وی سخنان "بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر استقبال ضمنی اعراب از این برنامه‌ها را رد کرد و گفت: این سخنان با واقعیت و مواضع اعراب مغایرت دارد، زیرا اجماع عرب در تصمیمات صادره از اتحادیه کشورهای عربی مشخص و پایبند به تصمیم‌های صادر شده از سوی اتحادیه عرب است و در بسیاری از جلسات وزیران عرب مورد تاکید قرار گرفته است.

عبدالله بن زاید تاکید کرد که مسیر روند صلح خاورمیانه که همه ما از آن استقبال می‌کنیم، باید روشن و شناخته شده و مطابق با اصول بین‌المللی برای حل مسئله فلسطین و پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی باشد.

وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات اضافه کرد: امارات بار دیگر تاکید می‌کند که هرگونه اقدام یک جانبه موجب از بین رفتن تمام تلاشهای بین‌المللی و مانع از دستیابی به صلح پایدار که آرزوی دستیابی به آن را داریم، می‌شود.

به گزارش ایرنا، طرح صلح "دونالد ترامپ" که به "معامله قرن" معروف شده، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد. در این طرح رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمینهای اشغالی الحاق کند.

پربیننده ترین خبرها