شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی یمن را به نقض صلح متهم کرد

شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی یمن را به نقض صلح متهم کرد
سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 - 08:24

رئیس شورای انتقالی جنوب روز دوشنبه دولت مستعفی یمن را به عدم پیروی از معاهده صلح و حمله به نیروهای این شورا متهم کرد.

العالم - یمن

به گزارش اسپوتنیک، «آیداروس قاسم الزبیدی» رئیس شورای انتقالی جنوب یمن روز دوشنبه دولت مستعفی این کشور را متهم کرد که از معاهده صلح پیروی نکرده و علیه نیروهای این شورا دست به حمله می زند.

این در حالی است که اوایل روز دوشنبه، درگیری میان نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی یمن در شرق شهر «زینجیبار» - مرکز استان ابیان در جنوب غرب یمن- به وقوع پیوست.

یک مقام ارتش یمن می گوید که نیروهای مسلح یمنی کوشیدند تا با عبور از خط ارتباطی، بر شهر مذکور مسلط شوند.

الزبیدی در یک بیانیه اعلام کرد: «امروزه ما شاهد تشدید یک پویش نظامی هستیم که ما را به جنگهای فاتحانه گذشته علیه جنوب در سال ۱۹۹۴ و ۲۰۱۵ برمی گرداند».

الزبیدی همچنین خواستار دفاع از جنوب یمن در برابر یک تهاجم شد و افزود که «ما از خواست و آرزوهای مردم در جنوب [یمن] و همچنین انتخاب آنها برای استقلال، اعاده و ایجاد یک کشور مدرن، متحد و کاملاً مستقل دفاع می کنیم».

گفتنی است که دولت مستعفی یمن به رهبری «عبدربه منصور هادی» و شورای انتقالی جنوب نوامبر ۲۰۱۹ در «ریاض» پایتخت عربستان سعودی یک معاهده صلح امضا کردند.

اما شورای انتقالی جنوب که در سال ۲۰۱۷ تشکیل شده از حمایت امارات متحده عربی برخوردار است؛ کشوری عربی که بخشی از ائتلاف تحت رهبری سعودیها برای اجرای حمله هایی هوایی علیه نیروهای حوثی در یمن است.

مهر

پربیننده ترین خبرها