تلاش برای تغییر واقعیت های میدانی سوریه

تلاش برای تغییر واقعیت های میدانی سوریه
سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 - 19:53

برخی کارشناسان و ناظران سیاسی معتقدند عملیات نظامی ارتش سوریه، تلاش برای اجرایی کردن توافق سوچی سال 2018 با اعمال قدرت نظامی است.

العالمسوریه

ناظران سیاسی معتقدند توافق سوچی مبتنی بر لزوم گشودن راه های M5 و M4 حدفاصل دمشق - حلب و لاذقیه - حلب و دور کردن 20 کیلومتری گروه های مسلح و تروریستی برای ایجاد منطقه ای خالی از سلاح است.

کارشناسان سیاسی معقتدند چون ترکیه از اجرای این توافق سرباز زده از این رو ارتش سوریه با هم پیمانان خود از طریق اعمال قدرت نظامی درصدد اجرایی کردن آن است.

برخی ناظران سیاسی معتقدند اردوغان با روسیه توافق کرده تا به اجرای آن متعهد باشد، ارتش سوریه نیز از آن استقبال کرده اما علیرغم اینکه روسیه برای اجرای این توافق مهلت دارد اما تردیدهایی درباره اجرایی کردن آن وجود دارد.

کارشناسان سیاسی معقتدند دولت سوریه همواره از خسارات جانی و مالی پرهیز کرده از این روبرای اجرای توافق به ترکیه مهلت می دهد.

تحلیلگران سیاسی با اشاره به بمباران مرکز" البحوث " در جنوب شرق شهر حلب تاکید دارند رژیم صهیونیستی درصدد ادامه بحران در سوریه است و هر زمان ارتش سوریه دستاوردهایی داشته یا بر مناطقی از سوریه تسلط یافته؛ رژیم صهیونیستی مناطقی از سوریه را بمباران می کند.

کارشناسان راهبردی معتقدند حملات اخیر تروریستی گروه های مسلح وابسته به ترکیه، برای تحمیل واقعیت های جدید میدانی است اما ترکیه این سیاست را بارها آزموده و در آن موفقیتی کسب نکرده است.

برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند امریکا و رژیم صهیونیستی از دو سال پیش درباره ضعف نفوذ ایران در سوریه سخن می گویند اما پاسخ به برخی سوالات، به خوبی این فرضیه را ثابت می کند. آیا ایران مستشاران خود را از سوریه خارج کرده ؟ آیا ایران کمک خود به سوریه را کاهش داده ؟ جواب این سوال و دیگر سوالات مشابه خیر است بنابراین آمریکا فقط جنگ روانی به راه می اندازد.

برخی ناظران و تحلیلگران سیاسی معتقدند رژیم صهیونیستی برای حمایت از گروه هایی که در خیال اعتماد بر حضور اسرائیل در سوریه هستند، حملات خود را به بخش هایی از مناطق سوریه تکرار می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها