آیین پرفیض اولین شب لیالی قدر

آیین پرفیض اولین شب لیالی قدر
چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399 - 09:20

در اولین شب از لیالی قدر برخی مساجد و اماکن متبرکه در نقاط مختلف کشور در میان تدابیر بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی میزبان اقشار مختلف مردم بود.

العالم ـ ایران ـ فرهنگی

مراسم پرفیض شب نخست قدر و شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) با حضور اقشار مختلف مردم در مساجد و حسینیه های سراسر کشور برگزار شد.

در شب قدر با رفع برخی محدودیت‌ها، پس از دو ماه درهای برخی مساجد به روی مردم باز و این مراسم پرفیض برگزار شد. این مراسم تا ساعت ۲ بامداد ادامه داشت.

درهمین حال شبکه یک سیما و شبکه استانی خراسان رضوی، مراسم اولین شب‌ قدر را از مشهد مقدس و جوار حرم امام رضا(ع) پخش کردند.

قرار است این شبکه ها حال‌وهوای روحانی شب‌های قدر را به خانه های مردم برده تا اقشار مختلف از آیین روحانی این شب پرفیض بهره مند شوند بنابر این، این مراسم در شب‌های ۲۱ و ۲۳ رمضان نیز از حرم امام رضا (ع) روی آنتن می‌رود.
در همین خصوص پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت و در شب شهادت امیرالمؤمنین علی (ع) نیز مراسم ویژه احیا با پخش قرائت دعای جوشن کبیر با نوای حجت الاسلام جعفر اسلامی‌فر، مدیحه‌سرایی مهدی سروری و سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی همراه خواهدبود.
شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه و در سومین شب قدر، مراسم احیا با پخش قرائت دعای جوشن کبیر با نوای حجت الاسلام مهدی شجاع و مهدی نیکبخت و مرثیه‌سرایی ابراهیم قانع همراه خواهد بود. سخنران شب بیست‌وسوم ماه رمضان هم حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌اللّه فرحزاد است.

پربیننده ترین خبرها