افزایش چشمگیر اقدامات اشغالگران آمریکایی برای غارت هر چه بیشتر نفت سوریه

افزایش چشمگیر اقدامات اشغالگران آمریکایی برای غارت هر چه بیشتر نفت سوریه
چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399 - 15:29

نظامیان تروریست آمریکا از چند روز پیش تا کنون، به شدت در حال تجهیز و احداث مقرهای نظامی در استان‌های دیرالزور و حسکه در شرق و شمال شرق سوریه هستند تا بتوانند نفت بیشتری غارت کنند.

العالم- سوریه

نظامیان اشغالگر و تروریست آمریکایی، در حال تثبیت نفوذ خود در شرق و شمال شرق سوریه هستند؛ مناطقی که منابع مهم و حیاتی نفتی سوریه در آن واقع شده است.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به تروریستها- امروز (چهارشنبه) گزارش داد که «نیروهای آمریکایی همچنان به صورت بی‌وقفه در حال تثبیت مجدد نفوذ خود به صورت کامل در منطقه شرق فرات هستند».

این مرکز خبر داد که به صورت دائمی، «تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد پایگاههای آمریکا در این منطقه می‌شود و این پایگاهها همچنان در حال تجهیز هستند».

دیدبان با بیان اینکه «عملیات گسترش پایگاه میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور و تجهیز سایر پایگاه‌ها در آن، همچنان ادامه دارد»، تأکید کرد، نشستها و دیدارها و بازدیدهایی (از سوی مسئولان آمریکایی) از این پایگاهها و مقرها صورت می‌گیرد.

به گزارش این مرکز، عملیات گسترش این پایگاه، از زمانی آغاز شد که طی روزهای اخیر، دهها کامیون حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی و اسلحه و مهمات به همراه عناصر تروریست آمریکا و نیروهای حاضر در «ائتلاف بین‌المللی» موسوم به ضد داعش، وارد این منطقه شدند.

بنا بر این گزارش، افزون بر این اقدامات، گشتی‌هایی نیز به صورت روزانه در حال گشت‌زنی در بزرگراه بین‌المللی حلب-حسکه هستند.

در همین ارتباط، شبکه خبری العالم نیز به نقل از منابع آگاه خبر داد که «نیروهای آمریکایی در حال حاضر، مشغول تقویت گسترده حضور خود در مناطق تولید نفت و گاز در ریف حسکه سوریه هستند».

این منابع تأکید کردند که نیروهای آمریکایی در حال تجهیز مقرهای خود در «الشدادی» واقع در استان حسکه هستند و این مناطق به خاطر وجود منابع نفتی برای اشغالگران آمریکایی حائز اهمیت است.

دیدبان نیز چند روز پیش خبر داد که عناصر آمریکایی در منطقه «الجزرات» در غرب استان دیرالزور، یک پایگاه نظامی ایجاد کردند.

پربیننده ترین خبرها