ادعای آمریکا: ایران قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده است

پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1399
09:23
ادعای آمریکا: ایران قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده است
نمایندگی آمریکا در سازمان ملل طی نشست غیر رسمی کمیته اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در شورای امنیت، پرتاب ماهواره توسط ایران به فضا را نقض این قطعنامه وانمود کرد.

العالم - آمریکا

نمایندگی واشنگتن در سازمان ملل بامداد امروز (پنجشنبه) در ادامه ادعاهای بی‌اساس مقامات آمریکایی علیه توافق هسته‌ای و برنامه موشکی ایران، تهران را به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل با ادعای اینکه پرتاب ماهواره به فضا توسط ایران در ماه گذشته نقض قطعنامه شورای امنیت در تایید برجام بود، مدعی شد ایران همچنان به نقض تحریم تسلیحاتی سازمان ملل نیز ادامه می‌دهد.

بر این اساس، نمایندگی آمریکا این ادعاها را بامداد امروز (به وقت تهران) در نشست غیر رسمی متخصصان و کارشناسان کمیته اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در شورای امنیت مطرح کرده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، این نشست که به درخواست واشنگتن بود، چند ساعت بعد از دیدار «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با مسئولان رژیم صهیونیستی و همچنین تماس تلفنی با وزیر خارجه استونی - که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد - برگزار شد.

در حال تکمیل...

0% ...

آخرین اخبار

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از نقض آتش بس؛ غفلت از نقش واشنگتن و تل‌آویو


وزیر خارجه عراق: گفت‌وگو و ارتباط مستقیم رکن اساسی حل و فصل چالش ها است


بقائی: ایران خواستار تعیین جدول زمان‌بندی برای عقب‌نشینی رژیم اسرائیل از لبنان است


نخست‌وزیر عراق بر حمایت از دیپلماسی و پایان جنگ تاکید کرد


عراقچی با رئیس جمهور عراق دیدار کرد


پزشکیان: دولت در جنگ اخیر اجازه نداد زندگی مردم دچار اختلال شود


گفت و گوی تلفنی رئیسان مجالس ایران و لبنان درباره مسائل دوجانبه


پاسخ کوبنده ایران به تجاوز نظامی جدید آمریکا


حزب‌الله باز هم از صهیونیست‌ها تلفات گرفت


لحظهٔ شلیک موشک‌های سپاه در پاسخ به تجاوزهای آمریکا