مرکز فلسطینی: طرح «نفتالی بنت» هزاران متر از اراضی کرانه باختری را می‌بلعد

مرکز فلسطینی: طرح «نفتالی بنت» هزاران متر از اراضی کرانه باختری را می‌بلعد
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1399 - 13:25

مرکز پژوهش‌های تطبیقی «اریج» اعلام کرد، موافقت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای ساخت هفت هزار واحد صهیونیست‌نشین در جنوب غرب بیت‌لحم باعث بلعیدن حدود 1100 دونم (هر دونم حدود هزار متر) از اراضی این منطقه می‌شود.

العالم - فلسطین اشغالی

حدود یک هفته پیش «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ساخت هفت هزار واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری موافقت کرد.

واحدهایی که بنت با ساخت آنها موافقت کرده، در شهرک صهیونیست‌نشین «افرات» در «گوش عتصیون» که در جنوب غرب بیت‌لحم قرار دارد، ساخته خواهد شد.

مرکز فلسطینی ویژه پژوهش‌های تطبیقی «أریج» در گزارشی نوشت: این منطقه جدید در مساحتی حدود ۱۱۰۰ دونم (هر دونم حدود هزار متر) ساخته خواهد شد و هفت هزار واحد صهیونیست‌نشین که گنجایش حدود ۲۵ هزار شهرک‌نشین اسرائیلی را دارد، بنا می‌‎شود. این تعداد شهرک‌نشین دو برابر شهرک‌نشینان ساکن در شهرک افرات در برهه کنونی هستند.

در ادامه این گزارش آمده، تصویب این طرح پس از تکمیل هماهنگی قانونی میان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و سازمان موسوم به «نگهبان املاک غائبان» صورت گرفته است.

این سازمان، املاک فلسطینی‌هایی را از خانه خود رانده شده، تصرف کرده و آن را به قیمت‌های پایین واگذار می‌کند.

از سوی دیگر، چهارشنبه (دیروز) کمیته موسوم به هماهنگ‌کننده امور رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از تصویب طرح مصادره زمین‌های اطراف مسجد ابراهیمی در الخلیل در راستای اجرای پروژه‌ای صهیونیستی خبر داد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، مقامات رژیم صهیونیستی به اطلاع تشکیلات خودگردان و طرف‌‌های مربوطه رسانده‌اند که این تصمیم را ظرف شصت روز از زمان ابلاغ دستور اجرایی خواهند کرد.

پیش‌تر، «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در۱۴ اردیبهشت طرح مصادره بخش‌هایی از زمین‌ها و اماکن تاریخی در نزدیکی مسجد ابراهیمی در الخلیل را به صورت نهایی تصویب کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها