اولویت‌های دولت جدید عراق در شورای امنیت مطرح شد

اولویت‌های دولت جدید عراق در شورای امنیت مطرح شد
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1399 - 13:35

نماینده دایم عراق در سازمان ملل، به نیابت از نخست‌وزیر این کشور با سخنرانی در شورای امنیت، اولویت‌های دولت جدید عراق را تبیین کرد.

العالم - عراق

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت که «محمد بحر العلوم» نماینده دایمی این کشور در شورای امنیت به نیابت از «مصطفی الکاظمی» سخنرانی کرده است.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق، وی افزود که نماینده دایم عراق در سازمان ملل در نشست شورای امنیت به نیابت از نخست‌وزیر از اهمیت صیانت از حاکمیت عراق و تحکیم قانون و انحصار اسلحه در دست دولت سخن گفت.

بحرالعلوم در ادامه بر ضرورت جلوگیری از کشورهای دیگر در تبدیل کردن خاک عراق به عرصه درگیری‌ها یا استفاده از آن به عنوان مبدأ حملات علیه طرف ثالث تاکید کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، نماینده دایم عراق در سازمان ملل در این نشست تاکید کرد که اولویت‌های دولت جدید، افزایش تلاش‌ها برای مقابله با همه‌گیری کرونا، تدوین پیش‌نویس بودجه فوق‌العاده به منظور افزایش توان کشور در مقابله با بحران‌های مالی و اقتصادی است.

وی افزود: دولت عراق بر پرداخت حقوق‌ها بدون تاخیر، پرداخت غرامت به خانواده‌های شهدا و زخمی‌های تظاهرات‌های اخیر کشور، تشکیل کمیته کارشناسی برای حمایت از کمیساریای مستقل و عالی انتخابات در راستای تدارک برای برگزاری انتخابات زودهنگام، تشکیل کمیته ویژه به منظور آماده شدن برتی مذاکرات راهبردی با آمریکا تاکید دارد.

شورای امنیت سازمان ملل، دیروز (چهارشنبه - ۱۳ می)، از نخست‌وزیری الکاظمی و کسب رأی اعتماد کابینه او از پارلمان استقبال و اعلام کرد که به حمایت از عراق و تداوم مبارزه با تروریسم پایبند است.

پربیننده ترین خبرها