ترکیه: مزدوران چندملیتی برای حمایت از حفتر در لیبی حضور دارند

ترکیه: مزدوران چندملیتی برای حمایت از حفتر در لیبی حضور دارند
جمعه 26 ارديبهشت 1399 - 18:03

وزیر دفاع ترکیه روز جمعه گفت که مزدوانی از چند کشور برای حمایت از فرمانده نیروهای شرق لیبی در این کشور حضور دارند.

العالم - ترکیه

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز جمعه گفت که مزدورانی از کشورهای متعدد در لیبی حضور دارند و از «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی حمایت می‌کنند.

وی در ادامه سخنانش گفت که خلیفه حفتر از حمایت هوایی برخی کشورها نیز برخوردار است.

وزیر دفاع ترکیه از اظهارات دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی درباره ضرورت به کارگیری روند سیاسی برای بحران لیبی نیز استقبال کرده و این اظهارات را مثبت ارزیابی کرد.

لیبی از زمان «سرنگونی» حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به رهبری خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی»؛ نیروهای دولت السراج از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند و نیروهای حفتر از حمایت مصر، امارات و عربستان سعودی.

از سوی دیگر وبگاه خبری مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه»، روز چهارشنبه، به نقل از «منابعی آگاه» گزارش داد که گروهک‌های سوری وابسته به ترکیه ۱۵۰ نوجوان را برای جنگ از سوریه به لیبی فرستاده‌اند.

دیدبان در این خصوص گزارش کرد، بسیاری از نوجوانان زیر ۱۸ سال به بهانه کار از ادلب و شمال حلب به شهر عفرین می‌روند؛ سفر برخی از این نوجوانان بدون اطلاع خانوادشان صورت می‌گیرد.

دیدبان همچنین گفت، این نوجوانان پس از رسیدن به عفرین توسط گروه‌های وابسته به ترکیه برای جنگ به لیبی فرستاده می‌شوند.

پربیننده ترین خبرها