بازی آمریکا با برگه داعش برای ادامه حضور در عراق

بازی آمریکا با برگه داعش برای ادامه حضور در عراق
شنبه 27 ارديبهشت 1399 - 14:13

آمریکایی‌ها همزمان با اشاره به بازگشت مجدد گروه تروریستی داعش به سوریه و عراف، تلاش‌های گسترده ای را در جهت احیای تروریسم در این دو کشور صورت می دهند؛ اگر چه این گروه تروریستی قدرت لازم برای بازگشت را ندارد.

العالم- عراق

سوالاتی درباره اهداف آمریکایی ها از تبلیغ موضوع بازگشت داع مطرح می شود، پیش از این واشنگتن از حضور بیش از 30 هزار عنصر این گروه تروریستی در سوریه و عراق خبر داده بود.

اطلاعات میدانی و اعترافات اسرای داعش در سوریه و عراق بر نقش آمریکایی ها در حمایت از این گروه و پشتیبانی لجستیکی از آن صحه می گذارد.

شماری از رهبران سوری و گروه های الحشد الشعبی عراق از اقدام نیروهای آمریکایی به انتقال عناصری از گروه تکفیری داعش به عراق و حمله به مواضع الحشد خبر داده اند.

در سایه عقب نشینی نیروهای ائتلاف آمریکایی از 5 پایگاه نظامی در عراق، مناطق مختلف عراق ماه گذشته شاهد دهها حمله تروریستی داعش بود.

طبق اعلام ناظران، عقب نشینی آمریکاییها کورکورانه و ناهماهنگ با بغداد بود و همین عامل، باعث ایجاد خلأ امنیتی و بهره برداری داعش از آن برای افزایش عملیاتش شد.

هدف کاملا روشن است؛ ایجاد بی ثباتی در عراق در آستانه مذاکرات میان واشنگتن و بغداد درباره حضور آمریکاییها بعد از تصیمم پارلمان عراق به اخراج آنها از این کشور.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها