تاکید ایران بر گسترس همکاری نظامی و دفاعی با عراق

تاکید ایران بر گسترس همکاری نظامی و دفاعی با عراق
شنبه 27 ارديبهشت 1399 - 22:12

سردار «مصطفی مرادیان» وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «جمعه عناد» وزیر دفاع عراق بر گسترش همکاریهای نظامی - دفاعی با بغداد تاکید کرد.

العالم - عراق

در این نشست سردار مرادیان با تبریک انتصاب جمعه عناد به عنوان وزیر دفاع در دولت جدید عراق بر آمادگی کشورمان برای توسعه روابط با کشور دوست و برادر عراق به ویژه همکاری های نظامی - دفاعی تاکید کرد.

وزیر دفاع عراق نیز با بیان نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم از تلاش های کشورمان در مبارزه با داعش قدردانی کرد.

در این نشست ضمن بررسی وضعیت تروریسم و تحرکات اخیر داعش، بر تقویت مرکز تبادل اطلاعات چهار جانبه مبارزه با تروریست (کشورهای ایران، روسیه، سوریه و عراق) در مبارزه با تروریسم تاکید شد. همچنین دو طرف در خصوص نحوه همکاری های ایران و عراق و توسعه هر چه بیشتر آن بحث و تبادل نظر کردند.

مرکز چهارجانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی ایران، عراق، روسیه و سوریه با هدف تبادل اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم از سال ۱۳۹۴ با عضویت وابستگان نظامی ایران، سوریه و روسیه در بغداد راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون در نشست های مختلف آخرین هماهنگی‌ها و تبادل اطلاعات میان کشورهای عضو انجام می‌گیرد.

تبادل اطلاعات به ویژه تغذیه اطلاعاتی نیروهای عراقی و سوری در شناسایی و هدف گرفتن مواضع مهم و حساس داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق و مواردی نیز در سوریه یکی از مهمترین و موفق ترین کارکردهای این مرکز در مدت فعالیت خود بوده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها