ملوانان آمریکایی بار دیگر به کرونا مبتلا شدند

ملوانان آمریکایی بار دیگر به کرونا مبتلا شدند
يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 - 15:05

بر اساس گزارش نیروی دریایی آمریکا علاوه بر 13 ملوانی که ماه گذشته به کرونا مبتلا شده بودند، در هفته اخیر هشت ملوان دیگر در ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا تست کرونای مثبت داشته‌اند.

العالم- آمریکا

روز گذشته (شنبه) یک مقام نیروی دریایی آمریکا گفت هشت ملوان دیگر در ناو هواپیمابر تئودور روزولت، تست کرونای مثبت داشته‌اند، این تعداد از مبتلایان علاوه بر 13 ملوانی است که ماه گذشته به کرونا مبتلا شده بودند.

به نوشته پایگاه خبری «نیوزمکس»، تمام این 13 ملوان آمریکایی تست کرونای مثبت داشته‌اند و قبل از اینکه به بتوانند به عرشه کشتی باز‌گردند، حداقل به مدت دو هفته به قرنطینه فرستاده شدند. روز جمعه هفته گذشته نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج ملوان به کرونا مبتلا شده‌اند.

به نوشته این پایگاه خبری، ابتلای این هشت ملوان به ویروس کرونا، مقامات نیروی دریایی آمریکا را سر‌درگم کرده است و این سؤال را در ذهن آنها به وجود آورده که در صورتی که بار دیگر افراد به ویروس کرونا مبتلا شوند، آیا لازم است سربازان را به ارتش آمریکا بسپارند.

این مقامات همچنین، درباره نحوه تست کرونا نیز شک داشتند. در برخی از موارد، اثرات ناشی از این بیماری چون خفیف هستند با تست نشان داده نمی‌شوند و بیماری می‌تواند بازگشت داشته باشد.

در ماه مارس مشخص شد که بیماری کرونا در ناو هواپیمابر تئودور روزولت، شیوع پیدا کرده و در پی آن 13 نفر به کرونا مبتلا شدند. بعد از این اتفاق، مقامات این ناو بیش از 4 هزار تا 4 هزار و 800 خدمه خود را به قرنطینه فرستادند. اما اوایل ماه مه، ملوانان بار دیگر به این ناو باز‌گشتند تا این ناو را برای حرکت آماده کنند.

بر اساس گزارش نیرو‌ی دریایی آمریکا، روز پنج‌شنبه هفته گذشته، بیش از 2 هزار و 900 ملوان آمریکایی به این ناو باز‌گشته‌اند، که 25 درصد از آنان، یعنی بیش از هزار نفر از این ملوانان، تست کرونای مثبت داشته‌اند که اکنون کاملاً بهبود یافته‌اند.

یکی از مقامات آمریکایی آشنا به امور این ناو هواپیمابر گفت فرماندهان در این ناو نمی‌دانند چرا این اتفاق می‌افتد اما می‌گویند احتمالاً به دلیل صحت تست‌های کروناست. این مقام آمریکایی گفت که تست کرونا در این ناو افزایش یافته است و هر‌کسی که علائمی مانند آنفولانزا داشته باشد از ناو خارج خواهد شد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها