عضو پارلمان عراق: دولت، سفارتخانه‌های اتحادیه اروپا در بغداد را تعطیل کند

عضو پارلمان عراق: دولت، سفارتخانه‌های اتحادیه اروپا در بغداد را تعطیل کند
يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 - 17:42

اعضای پارلمان عراق اقدام اتحادیه اروپا در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در بغداد را محکوم کردند.

العالم - عراق

«حسین سالم» عضو فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق(نزدیک به الحشد الشعبی و مقاومت) اقدام دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در بغداد را محکوم کرد و از دولت عراق خواست سفارتخانه‌های اتحادیه اروپا در بغداد را به دلیل این رفتار غیرانضباطی آنها ببندد.

سالم در بیانیه‌ای گفت: «این رفتار غیرطبیعی و غیراخلاقی نشان دهنده برخورد ننگین و هنجارشکنانه نسبت به ملت‌های اسلامی و عادات و سنن مورد احترام آنهاست».

وی افزود:« اتحادیه اروپا و این سفارتخانه‌ها که ملاحظه دین، اخلاق عادات و رسوم جامعه عراقی را نکردند بازتاب کارشان بیش‌تر از صفحه سیاه داعش است، زیرا اخلاقیات و رسوم را از بین می‌برند.

عضو پارلمان عراق گفت: «دولت عراق باید موضع قاطعانه‌ای در پیش گرفته و این سفارتخانه‌ها را تعطیل کند و اجازه ندهد چنین رفتارهایی که مغایر با عادات و رسوم جامعه عراقی و دین آنهاست رواج پیدا کند».

«سلام الشمری» عضو ائتلاف سائرون در پارلمان عراق نیز ضمن اعلام مخالفت قاطع خود با این اقدام اتحادیه اروپا هدف از چنین اتفاقاتی را ضربه به ارزش‌های دینی و اخلاقی ملت عراق دانست.

او در بیانیه‌ای گفت: «عراق کشوری است که اساس آن را دین و اخلاقیات تشکیل می‌دهد و نمی‌تواند اجازه دهد که رفتارهایی خارج از این اصول از سوی هر طرفی صورت گیرد به خصوص که اقدام اتحادیه اروپا به منظور ضربه زدن به همه ارزش‌های دینی و اخلاقی همه طیف‌ها و ادیان در عراق بوده است».

الشمری هم از دولت و وزارت خارجه عراق خواست گام‌های لازم در اعلام مخالفت قاطع با این رفتار اتحادیه اروپا اتخاذ کنند و سریعا این پرچم را پایین بکشند.

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق امروز یکشنبه برای نخستین بار پرچم همجنسگرایان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق برافراشت.

نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در حساب رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: «همزمان با سفارت کانادا، سفارت انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جهان امروز یکشنبه در بغداد پرچم رنگین کمان، پرچم همجنسگرایان، را به مناسبت روز جهانی مبارزه با همجنسگرا هراسی و تغییر جنسیتی‌ برافراشت و توجهات را به حقوق همجنسگرایان معطوف کردیم».

پربیننده ترین خبرها