خبرگزاری روسیه از شکسته شدن رکورد ماهیانه قیمت جهانی نفت خبر داد

خبرگزاری روسیه از شکسته شدن رکورد ماهیانه قیمت جهانی نفت خبر داد
دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 - 13:50

خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرد که قیمت جهانی نفت به دنبال افزایش تقاضا رکورد ماهانه را شکست.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش این خبرگزاری روسی، تا صبح روز دوشنبه (29 اردیبهشت/ 18 ماه مه) قیمت هر بشکه نفت برنت کمی بیش از 33 دلار ارزیابی شد. آخرین بار روز 13 آوریل، قیمت نفت برنت از مرز 33 دلار گذشته بود. قیمت پیش‌خرید ماه ژوئیه نفت «دبلیو تی آی» تا 30 دلار و 36 سنت افزایش یافته بود.

قیمت پیش خرید هر بشکه نفت برنت نیز تا 33 دلار و 59 سنت افزایش یافت. قیمت «دبلیو تی آی» به سطح 30 دلار و 75 سنت رسید.

شایان ذکر است که بعد از اعلام خرید ۳۰ میلیون بشکه نفت توسط وزارت انرژی آمریکا از شرکت‌های داخلی برای افزایش حجم ذخایر استراتژیک کشور، قیمت‌های جهانی نفت افزایش یافت. قیمت نفت برنت ابتدای سال جاری حدود ۷۰ دلار معامله می‌شد، اما شیوع کرونا در جهان، همچنین شکست اوپک و کشورهای هم‌پیمان به رهبری روسیه برای توافق کاهش دوباره تولید نفت، قیمت‌ها را به شدت کاهش داد.

با تداوم کاهش تولید نفت از سوی تولیدکنندگان بزرگ و تقویت تقاضای آن به علت تسهیل محدودیت‌های قرنطینه‌ای در سراسر جهان، قیمت نفت خام جهش کرد.قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۴.۳۵ درصد یا ۱.۲۸ دلار جهش کرد و به ۳۰.۷۱ دلار رسید. این بالاترین قیمت این شاخص در ۸ هفته اخیر است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت هم ۳.۷۵ درصد یا ۱.۲۲ دلار جهش کرد و به ۳۳.۷۲ دلار رسید. تولید نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی کاهش یافت و شرکت‌های نفت آمریکایی تعدادی از چاه‌های نفت و گاز خود را بستند.

پس از اینکه داده‌ها نشان داد به دنبال برداشتن قرنطینه کرونا در چین تقاضای نفت خام در حال افزایش است، قیمت نفت خام به شدت جهش کرد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت به دنبال جهش ۷ درصدی به ۳۱.۹۶ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم به دنبال جهش ۹ درصدی به ۲۸.۱۴ دلار رسید.

اوپک پلاس در باره کاهش استخراج نفت به میزان 9 میلیون و 700 هزار بشکه نفت در ماه مه – ژوئن و تا 5 میلیون و 800 هزار بشکه تا آخر ماه آوریل سال 2022 میلادی در روز 12 آوریل به توافق رسید. اما برای روسیه و عربستان سعودی 11 میلیون بشکه در روز درنظر گرفته شده است که کاهش 23، 18 و 14 درصدی اجرایی خواهد شد.

اول ماه مه ، توافق اوپک پلاس در مورد کاهش تولید نفت به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز به اجرا درآمد. در این رابطه روسیه و عربستان سعودی بیشترین تعهدات را بر عهده خود گرفتند. میزان کاهش تولید از سوی سایر کشورهای بزرگ نفتی، هنوز مشخص نیست.

پیش از این گزارش شده بود که در تگزاس، بزرگترین منطقه نفتی آمریکا از کاهش تولید نفت امتناع ورزیده اند. برعکس ، تعدادی از محدودیت ها در زمینه افتتاح چاه های جدید نفت برای شرکت های محلی برداشته شده است.

پربیننده ترین خبرها