"داعش" و منحرفان؛ کالاهای آمریکا در عراق

سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 - 13:22

قیام توفنده مردمی عراق معروف به "انتفاضه شعبان" در سال 1991 علیه رژیم صدام که 14 استان این کشور را درنوردید، اگر حمایت و همدستی عربستان و آمریکایی ها نبود، این رژیم را سرنگون می کرد.

العالم - کشکول

آمریکا و عربستان در آن زمان به بهانه انتقال ارتش عراق از کویت، بالگردهایی را در اختیار این رژیم قرار دادند در حالی که این بالگردها برای سرکوب وحشیانه قیام مردمی استفاده شدند.

آمریکا در آن زمان به خوبی می دانست که در صورت سقوط صدام، کنترل عراق را از دست می دهد. لذا دست این جنایتکار را برای سرکوب این قیام باز گذاشت. بمباران شهرها و استان های انقلابی به مدت بیش از یک ماه جلوی چشم امریکا - که همواره سنگ حقوق بشر در عراق را به سینه می زند- ادامه یافت.

از سال 1991 تا 2003، آمریکا عراق را در چهارچوب برنامه نفت در برابر غذا و به موجب قطعنامه 986 شورای امنیت در سال 1995، به طور کامل محاصره کرد. این مجازات هر شش ماه یک بار تمدید می شد. با این حال صدام هر درآمدی که دولت عراق از این رهگذر داشت را صرف خوشگذرانی خود و اطرافیانش و ساختن بیش از 100 کاخ کرد.

هدف آمریکا از این سیاست های مجرمانه به دست گرفتن کنترل عراق به محض فروپاشی رژیم صدام بود. آمریکا برخی افراد ضعیف و سست عنصر را خرید و برخی شخصیت های دیگر را که هیچ سابقه ای در تاریخ جهاد علیه رژیم نداشتند، تربیت کرده و آنها را به میان مخالفان و مبارزان واقعی فرستاد و پس از حمله به عراق در سال 2003 از آنها و نیز چهره هایی نزدیک به رژیم صدام بهره برداری بسیاری کرد. درست است که این چهره ها آنقدر قوی نبودند که در صحنه حوادث باقی بمانند اما به دلیل سیاست های خبیثانه آمریکا برخی بر فرآیند سیاسی تحمیل شدند. آنها به مرور زمان چهره واقعی خود را نشان دادند و پرده از اهداف حقیقی خود برداشتند. آنها به عنوان ستون پنجم آمریکا با استفاده از شبکه های ماهواره ای و رسانه های وابسته به عربستان و امارات و آمریکا، شروع به تخریب سازمان یافته شخصیت ها و احزاب مبارز و اسلامی کردند.

آمریکا با استفاده از ستون پنجم خود، گروه های تکفیری را سازماندهی کرد. یکی از این گروه ها، "داعش" بود که یک سوم عراق را اشغال کرد و هزاران عراقی را جلوی چشم آمریکایی ها قتل عام کرد. اما با فتوای تاریخی آیت الله سید علی سیستانی، حشد الشعبی شکل گرفت. این گروه مردمی در کنار نیروهای مسلح عراق با تقدیم هزاران شهید، سرانجام گروه تروریستی داعش را نابود کرد.

امروز پس از نابودی "داعش"، آمریکا می کوشد دشمنی خونخوارتر از این گروه تروریستی پرورش دهد. خطر این دشمن جدید، ظاهر فریبنده و عاری از خشونت آن است که ارزش های دینی و اخلاقی جامعه عراق را هدف قرار داده است؛ گروه های جوکر و برخی سازمان های جامعه مدنی با افکار و اندیشه های منحرف، دست پروده آمریکا هستند.

اما عراقی ها به خوبی می دانند که "داعش" و منحرفین جنسی و اخلاقی و گروه های جوکر و عناصر بر جای مانده از رژیم صدام، عوامل و مهره های آمریکا هستند. این عناصر اگر حمایت آمریکا و سفارت های غربی و کمک مالی عربستان نبود هرگز نمی توانستند در فضای سیاسی عراق خودنمایی کنند.

مردم به خوبی می دانند که بهترین راه برای شکست نقشه های آمریکا پایبندی آنها به ارزش های دینی و اصول اخلاقی و انسانی و پیروی از رهنمودهای مراجع دینی و دفاع از حشد الشعبی و پایبندی به وحدت دینی و ملی است.

پربیننده ترین خبرها