نیروهای دولت وفاق ملی لیبی کنترل دو شهر را در دست گرفتند

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی کنترل دو شهر را در دست گرفتند
سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 - 17:02

فرماندهی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی از کنترل دو شهر در شمال غرب این کشور در مجاورت مرز تونس خبر داد.

العالم - لیبی

مرکز اطلاع‌رسانی اتاق عملیات «برکان الغضب» وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی لیبی، امروز (سه شنبه) از تسلط این نیروها بر دو شهر در نزدیکی مرز تونس خبر داد.

به نوشته وبگاه عربی ۲۱ در اطلاعیه این مرکز آمده است که نیروهای دولت وفاق ملی توانستند دو شهر «بدر» و «تیجی» را به کنترل خود در آورده و عناصر وابسته به خلیفه حفتر را بیرون برانند.

در ادامه این اطلاعیه به جزئیات این عملیات اشاره‌ای نشده و صرفا ادعا شده است که نیروهای دولت وفاق ملی به شدت مورد استقبال اهالی دو شهر قرار گرفتند.

از سوی دیگر نیروی هوایی وابسته به دولت وفاق ملی، از چهار حمله هوایی به مواضع نیروهای خلیفه حفتر در جنوب شهر سرت در شمال لیبی خبر داد.

روز دوشنبه (دیروز) نیروهای دولت وفاق ملی توانستند پایگاه راهبردی «الوطیه» را در غرب لیبی پس از درگیری سخت با عناصر وابسته به خلیفه حفتر به کنترل خود در آورند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها