رونمایی از بنای یادبود شهدای فلسطینی در باغ ایرانی در لبنان

رونمایی از بنای یادبود شهدای فلسطینی در باغ ایرانی در لبنان
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 - 07:36

کمیته حمایت از مقاومت فلسطین در لبنان طی مراسمی از بنای یادبود شهدای «راهپیمایی بازگشت» که در سال ۲۰۱۱ به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند، در باغ ایرانی واقع در شهرک مارون الراس رونمایی کرد.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش بامداد روز چهارشنبه پایگاه خبری العهد، در این مراسم اشرف دبور سفیر فلسطین در لبنان، حسن حب الله مسئول پرونده فلسطین در حزب الله، فتحی ابو العردات دبیرکل جنبش فتح و احمد عبدالهادی نماینده حماس در لبنان، نمایندگانی از گروه های فلسطینی و شماری از علما و خانوادهای شهدای راهپیمایی بازگشت و شماری از پناهندگان فلسطینی ساکن اردوگاه های الشتاب حضور داشتند.

حسن حب الله مسئول پرونده فلسطین در حزب الله، حمایت غرب از صهیونیست ها را محکوم کرد و گفت: شما غربی های کینه توز به همراه اروپا و آمریکا شریک جنایات رژیم صهیونیستی در غصب سرزمین فلسطین و بیرون راندن این ملت از سرزمین خود طی هفت دهه گذشته و عذاب و گرفتاری ملت فلسطین هستید.

وی همچنین تاکید کرد که فلسطین دیر یا زود، به اهل خود باز خواهد گشت.

عطا الله حمود معاون مسئول پرونده فلسطین در حزب الله نیز بر حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین های اباء و اجدادی خود و نیز مخالفت با طرح موسوم به معامله قرن و حمایت از مقاومت ملت فلسطین در سرزمین های اشغالی تاکید کرد و گفت: قدس تا ابد پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، از سال ۲۰۱۸ راهپیمایی های بازگشت از اردوگاه ها ی فلسطینی در نوار غزه با تاکید بر حق بازگشت جمعه هر هفته برگزار می شد. هزاران شهروند فلسطینی با تجمع به سمت مرزهای اشغالی نوار غزه حرکت می کردند که در جریان آن صدها فلسطینی به شهادت رسیده و اقدامات رژیم صهیونیستی در محاصر نوار غزه شدیدتر شده است.

پربیننده ترین خبرها