نتایج تحقیقات جدید دانشگاه واشنگتن؛ پیش‌بینی سه برابری شمار جانباختگان کرونا در آمریکا

نتایج تحقیقات جدید دانشگاه واشنگتن؛ پیش‌بینی سه برابری شمار جانباختگان کرونا در آمریکا
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 - 09:51

بنابر تحقیقات جدیدی که توسط دانشگاه «واشنگتن» صورت گرفته، شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ تا پایان سال جاری میلادی می‌تواند به سه برابر آمار کنونی یعنی ۳۰۰ هزار نفر برسد.

العالم ـ آمریکا

تارنمای خبری «هیل» روز چهارشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: مطالعات صورت گرفته از سوی موسسه «تطبیق سلامت، اقتصاد و سیاست گذاری» واقع در داشنگاه واشنگتن آمریکا، حاکی است که ۱.۳ (یک و سه دهم) افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا شدند، جان خود را از دست داده اند، ویروسی که میزان ابتلا به آن ۱۳ بار از ویروس آنفلونزا بالاتر است.

بنابراین گزارش «انیربان باسو» (Anirban Basu) مدیر پژوهشی این تحقیق در دانشگاه واشنگتن گفت: ابتلا به کووید-۱۹ کشنده تر از ابتلا به ویروس آنفولانزا است.

وی افزود: چنانچه نرخ آمار ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا صحیح باشد و شیوع این ویروس در وضعیت پیش از رفع قرنطینه در آمریکا باشد که اکنون اکثر آنها به رفع قرنطینه و محدودیت های اجتماعی مبادرت کرده اند، می تواند منجر به جان باختن ۳۵۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آمریکایی تا پایان سال جاری میلادی شود.

این مدیر تحقیقات دانشگاه واشنگتن در ادامه گفت: این یک آمار سرسام آور از شمار جان باختگان مبتلا به کووید-۱۹ در آمریکا می تواند باشد، که تنها می توان تعداد افراد مبتلا به این ویروس را با انجام هشدار و محدودیت های اجتماعی پایین آورد.

هیل نوشت: این تحقیقات در ۱۱۶ بخش از ۳۳ ایالت آمریکا درباره مبتلایان و جان باختگان به ویروس کرونا به عمل آمده است.

درحالی که بسیاری از کارشناسان و ناظران عملکرد دونالد ترامپ و دولت وی در مواجهه با همه گیری ویروس کرونا را مورد انتقاد قرار می دهند، شبکه تلویزیونی سی ان ان روز چهارشنبه در انتقادی دیگر گزارش داد: ترامپ همچنان از زدن ماسک بر چهره که می تواند ۵۰ درصد مانع ابتلا به ویروس کرونا شود خودداری می کند، چراکه وی از همان ابتدای همه گیری ویروس کرونا تلاش به کم اهمیت جلوه دادن آن کرد.

به گزارش ایرنا، ترامپ دراقدامی فرافکنانه و با توجه به آنکه شمار جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۹۰ هزارنفر گذشته است، تهدید به قطع کامل کمک های مالی به سازمان جهانی بهداشت و خروج از عضویت این سازمان کرد، ترامپ مدعی شد که این سازمان در مواجه به همه گیری ویروس کرونا بد عمل کرده است.

اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به چهار میلیون و ۷۶۵ هزار نفر رسیده که از این تعداد بیش از ۳۱۴هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا نیز با بیش از یک میلیون و ۵۱۴ هزار مبتلا و بیش از ۹۰ هزار جان باخته در صدر کشورهای مبتلا به این ویروس قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها