سازمان حقوق بشری «قسط»:: ترامپ در مقابل رشوه به عربستان سعودی کمک می‌کند

سازمان حقوق بشری «قسط»:: ترامپ در مقابل رشوه به عربستان سعودی کمک می‌کند
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 - 11:42

رئیس یک سازمان حقوق بشری اعلام کرد، حمایت‌های رئیس‌جمهور آمریکا از عربستان سعودی در مقابل رشوه‌هایی است که به وی داده می‌شود.

العالم - آمریکا

شبکه «الجزیره» در قسمت جدید برنامه «ماوراء الخبر» خود به بررسی روابط واشنگتن با ریاض در سایه اختلافات درباره چند موضوع در سال‌های اخیر پرداخت.

این شبکه قطری برکناری «استیو لینیک» بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا و ارتباط آن با تحقیقی را که درباره قراردادهای اسلحه با عربستان سعودی انجام می‌داد، بررسی کرد.

«یحیی عسیری» رئیس سازمان حقوق بشری «قسط» (سازمانی عربستانی که در لندن دفتر دارد) در همین زمینه به الجزیره گفت: تأثیر آشکار پول عربستان سعودی بر تصمیم‌های دولت آینده دیده می‌شود؛ «دونالد ترامپ» هنگامی که می‌خواهد از مواضع عربستان حمایت کند- با چشم‌پوشی از منافع آمریکا- این کار را در مقابل رشوه انجام می‌دهد.

وی ادامه داد، این رشوه ضرورتا به شیوه معمول آن نیست بلکه قراردادهای اسلحه نیز نوعی رشوه است «زیرا مشخص است که عربستان این نوع سلاح‌ها را بکار نمی‌گیرد و آنها را نمی‌خواهد».

نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا اعلام کرده‌اند، استیو لینیک در حال بررسی قراردادهای فروش سلاح به عربستان و امارات بوده است.

پربیننده ترین خبرها