انتقاد دبیرکل پیشین WHO از اتهام‌پراکنی‌های ترامپ علیه این سازمان

انتقاد دبیرکل پیشین WHO از اتهام‌پراکنی‌های ترامپ علیه این سازمان
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 - 14:43

دبیرکل پیشین سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به مقایسه وی با دبیرکل فعلی این نهاد از سوی رئیس جمهور آمریکا گفت، اکنون زمان حمله به این سازمان بین‌المللی نیست.

العالم - آمریکا

دبیرکل پیشین سازمان جهانی بهداشت، در پاسخ به تمجید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از وی، پایان یافتن اتهام‌زنی به این سازمان را خواستار شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «گرو هارلم براندلند» دبیرکل پیشین سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه خطاب به ترامپ گفت: «حمله به سازمان جهانی بهداشت آخرین چیزی است که اکنون به آن نیاز داریم. این کار به معنای تضعیف یک نهاد مرکزی مشترک در سطح بین‌المللی است».

براندلند افزود: «سازمان جهانی بهداشت از تجربه و اختیارات کافی برای نظارت و به اشتراک گذاشتن اطلاعات برخوردار بوده و به‌طور همزمان می‌توان به تمامی کشورها جهت غلبه بر بحران کرونا کمک کند».

وی تأکید کرد، وجود نهادی مانند سازمان جهانی بهداشت بسیار ضروری است زیرا این سازمان «همه ما را در مواجه با چالش‌های جهانی آماده‌تر می‌سازد».

ترامپ روز چهارشنبه در نامه‌ای سرگشاده، با تمجید از فعالیت‌های سازمان جهانی بهداشت در دوران ریاست براندلند نوشت، این نهاد در سال 2003 به خوبی شیوع بیماری «سارس» را کنترل کرد و از نقد چین به خاطر تهدید سلامت جهانی چشم‌پوشی نکرد.

ترامپ در این نامه که خطاب به «تدروس آدانوم» رئیس فعلی سازمان جهانی بهداشت نوشت، مدعی شد در حال حاضر این سازمان به «عروسک خیمه‌شب بازی چین» تبدیل شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها