ناآرامی در حومه پاریس؛ استقرار پلیس ضد شورش برای سرکوب جوانان معترض

ناآرامی در حومه پاریس؛ استقرار پلیس ضد شورش برای سرکوب جوانان معترض
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 - 16:27

رسانه‌های غربی از استقرار پلیس ضد شورش فرانسه در حومه «پاریس» و آتش زدن برخی خودروها از سوی معترضان به نابرابریهای اجتماعی و اقتصادی خبر دادند.

العالم- اروپا

رسانه‌های غربی روز چهارشنبه از ادامه درگیری بین جوانان معترض حومه «پاریس» پایتخت فرانسه و استقرار پلیس ضد شورش برای سرکوب جوانان معترض خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» جوانان فرانسوی سه شنبه شب در مناطق کم درآمد اطراف پاریس برخی خودروها را آتش زدند. شدت درگیری ها در مناطق کم درآمد و حتی پردرآمد حومه پاریس پس از مرگ یک جوان 18 ساله فرانسوی در جریان یک سانحه در «آرگنتویل» شدت گرفت. برخی اعلام کردند که این سانحه در پی برخورد این جوان با خوروی پلیس بود.

در حالیکه پلیس پاریس از هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است، اما تصاویر منتشر شده در توییتر از خودروهای آتش زده شده و استقرار نیروهای امنیتی حکایت دارد. حومه پاریس غالبا صحنه درگیری جوانان معترض به نابرابریهای اقتصادی و اجتماعی و درگیری با نیروهای پلیس است.

روز دوشنبه نیز جوانان فرانسوی با نیروهای پلیس در مناطق حاشیه‌نشین پاریس درگیر شدند. ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، گروهی از پلیس‌‌ ضدشورش را در حال حرکت به سمت مجتمع‌های مسکونی نشان می‌دهد و جوانان معترض نیز سطل‌های زباله را به آتش کشیده و پلیس نیز به سمت معترضان گاز اشک آور پرتاب کرد.

این در حالی است که جلیقه زردهای فرانسه نیز شنبه بعد از ظهر در اطراف میدان «رولوشن» بزرگترین میدان شهر «بزانسون» در شرق فرانسه تجمع کردند. خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» از ائتلاف جلیقه زردهای فرانسه با معترضان «بلک اسپرینگ» برای ترتیب دادن تظاهراتی با نام بلک اسپرینگ خبر داد. وبگاه فرانسوی «گاردا ولد» نیز از تصمیم جلیقه زردهای فرانسه در برگزاری تجمع در چند شهر این کشور در شنبه خبر داد. این در حالی است که دولت فرانسه به دلیل شیوع ویروس کرونا نسبت به تجمع بیش از10 نفر هشدار داده است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها