در دیدار با هیأت سازمان ملل در لبنان؛

عون: رژیم صهیونیستی قطعنامه 1701 را نقض می‌کند

عون: رژیم صهیونیستی قطعنامه 1701  را نقض می‌کند
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 - 21:43

رئیس‌جمهوری لبنان و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در دیدار امروز (چهارشنبه) نقض‌های مستمر زمینی و هوایی حاکمیت لبنان از سوی رژیم صهیونیستی و نیز طرح اقتصادی لبنان را مورد بررسی قرار دادند.

العالم- لبنان

به نقل از سایت شبکه المیادین، میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در دیدار با یان کوبیس، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لبنان در کاخ بعبدا اظهار داشت، لبنان از اهمیت حفظ آرامش در منطقه موسوم به «خط آبی» واقع در مرزهای جنوبی این کشور آگاه است.

عون تصریح کرد، لبنان نقض‌های پیاپی زمینی و هوایی حاکمیت لبنان از سوی اسرائیل را نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت می‌داند. وی گفت، کشورش برای حفظ آرامش در مرزهای جنوبی با همکاری ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) مُصر است.

در این جلسه که سلیم جرصاتی، وزیر سابق لبنانی و هیأت همراه کوبیس حضور داشتند، عون گفت، بحران اقتصادی لبنان دلایل مختلفی دارد اما مهم ترین آن حجم ورود آوارگان سوری به خاک این کشور است.

وی اظهار داشت: لبنان تا سال ۲۰۱۸ مبلغی به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای این مسأله هزینه کرده است و علاوه بر آن خساراتی در نتیجه بسته شدن مرزهای لبنان و سوریه و تعلیق صادرات به لبنان به میزان ۱۸ میلیارد دلار و در مجموع ۴۳ میلیارد دلار و خسارات غیرمستقیم دیگری به این کشور وارد شد.

معتقد است: کمک‌های بین المللی باید به میزان خسارت‌هایی باشد که از زمان آغاز جنگ سوریه تا امروز به لبنان وارد شده است زیرا جایز نیست که لبنان پیامدهای این جنگ را به گونه‌ای که همه بخش‌های آن را فرسوده کرده، تحمل کند.

وی گفت، طرح اقتصادی‌ که توسط دولت وضع شده و در جریان جلسه روسای فراکسیون‌های پارلمانی در کاخ بعبدا مورد مناقشه قرار گرفته، اکنون موضوع بحث و گفت‌وگو با صندوق بین المللی پول است.

رئیس‌جمهوری لبنان افزود: امیدواریم که این طرح به تدریج عملی شود زیرا منطقی نیست که آن را یک‌جا اجرایی کنیم اما نکته مهم در این زمینه آن است که اصلاحات ریشه‌ای با هدف یافتن راهکارهایی برای مشکلاتی که از آن رنج می بریم آغاز شده است.

کوبیس نیز در این دیدار تاکید کرد، کشورهای عضو شورای امنیت همچنان فعالیت یونیفل در جنوب لبنان با هدف اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ را حمایت می‌کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها