اسلام شناس چینی: مسلمانان جهان باید در برابر رژیم صهیونیستی متحد شوند

اسلام شناس چینی: مسلمانان جهان باید در برابر رژیم صهیونیستی متحد شوند
پنج‌شنبه 1 خرداد 1399 - 10:07

محقق و اسلام شناس چینی تاکید کرد مردم فلسطین به دلیل فشارهای شدید رژیم صهیونیستی و آمریکا قادر نیستند به تنهایی از قدس دفاع کنند لذا مسلمانان سراسر جهان باید متحد شده و در برابر تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی مقاومت کنند.

العالم ـ آسیا

ماشی تو، محقق و اسلام شناس چینی، روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی قدس که با همت سفارت ایران در چین به صورت وبینار برگزار شد افزود: مسلمانان جهان نباید اجازه دهند که اعمال وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین ادامه یابد این مسئولیت هر مسلمانی است و ما باید شجاعانه این مسئولیت را برعهده بگیریم و از عزت قدس و مسجد الاقصی دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم فلسطین مدت ها است مورد ستم واقع شده اند گفت: قدس درد بزرگ مسلمانان جهان است و فلسطین هم زخم های مردم جهان است.

این اندیشمند و اسلام شناس چینی با بیان اینکه قدس یک مکان مقدس، از قبله های مسلمانان و مقصد اسراء و مبدا معراج پیامبر اکرم (ص) بوده است گفت: قدس به عنوان سرزمین اجدادی مسلمانان و آرامگاه انبیاء و اولیاء و یکی از مقدس ترین مکان ها برای مسلمانان جهان پس از جنگ جهانی دوم توسط یهودیان اسرائیلی به طور غیرقانونی اشغال شد.

او گفت: از سال ۱۹۴۸ که اسرائیل در سرزمین های اشغالی دولت تشکیل داد تا کنون شهرک سازی ها را به طور مداوم گسترش داده و قدس را به "جزیره منزوی" محاصره شده توسط متجاوزان تبدیل کرده است.

پروفسور "ماشی تو" اظهار کرد بعد از جنگ جهانی دوم و تاسیس سازمان ملل متحد، قوانین بین المللی جدیدی در جهان به وجود آمد و بشر وارد عصر تمدن مدرن شد اما تنها چیزی که برطرف نشده یا حل نشده است مساله حمله اسرائیل به فلسطین است به طوری که مداوم می بینیم اسرائیلی ها در سرزمین های اشغالی فلسطین شهرک سازی می کنند و آنها را به قتل می رسانند و قدس را به مکانی برای اعمال وحشیانه و غیر انسانی در یک جامعه متمدن و مدرن تبدیل کرده اند.

او گفت: از آن زمان تا کنون اقدامات جنایتکارانه اسرائیل علیه فلسطین ادامه یافته و حتی بدتر شده نیز شده است و تقریباً هر روز و هر ماه اسرائیل چندین بار به سرزمین های اشغالی حمله می کند و سازمان ملل که شاهد تجاوز وحشیانه و غیرانسانی اسرائیل است خود را به کری و کوری زده است و حتی یک بار هم آن را محکوم نکرده است و این کاملاً مغایر با هدف اصلی حفظ صلح جهانی در هنگام تاسیس سازمان ملل است.

ماشی تو اظهار کرد در این شرایط، امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان را "روز جهانی قدس " نامگذاری کرد تا حس دلسوزی، شفقت، وجدان عدالت مردم جهانی را در حمایت از این مردم ستمدیده فرا بخواند از آن به بعد هر سال در این روز، ما شاهد رویدادهای بزرگ حمایت از مردم فلسطین هستیم و در مساجد به همین منظور دعا می کنیم اما امسال به دلیل بیماری کرونا، برنامه "روز جهانی قدس" در فضای مجازی برگزار می شود که احتمالاً هزاران مسلمان چینی در خانه خواهند بود و با بلند کردن دستان خود برای حمایت از برادران فلسطینی دعا می کنند.

این اسلام شناس چینی تصریح کرد: امروز وضعیت زندگی، حقوق بشر و شرایط امنیتی فلسطین توجه دو میلیارد مسلمان را در سراسر جهان به خود جذب کرده است و همه در فکر هستند که من برای دفاع از قدس چه کاری می توانم انجام دهم.

او ادامه داد: ما می توانیم در "روز جهانی قدس" با همبستگی با مردم فلسطین، به مردم صلح جوی سراسر جهان بگوییم مهم نیست که قومیت شما چیست یا به کدام دین اعتقاد دارید فقط فراموش نکنید که از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنید و با هژمونیسم مخالفت کنید چون مسئله فلسطین رمز صلح جهان است اگر مشکل ظلم و ستم مردم فلسطین برطرف نشود، هیچگاه صلح در جهان برقرار نخواهد شد.

وی گفت: حاکمیت قدس نه تنها متعلق به مردم فلسطین، بلکه به مسلمانان جهان است قدس خانه مشترک معنوی مردم مسلمان سراسر جهان است بنابراین درباره مساله قدس ما بی حس و بی تفاوت نخواهیم بود و مقاومت می کنیم تا قدس و فلسطین کاملاً به صلح برسند.

"ماشی تو " گفت به عنوان مسلمان، همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و حمایت از قدس شریف از وظایف ما در عصر حاضر است ما موظف هستیم متحد شویم و با جان و مال و هر آنچه در اختیار داریم از قدس دفاع کنیم در غیر این صورت همه ما مقصر خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، این محقق چینی تصریح کرد من به عنوان یک مسلمان چینی افتخار می کنم که در یک محیط آرام و شاد زندگی می کنم زندگی ما مرفه و همراه با آزادی عقیده است زیرا ما یک وطن قوی داریم.

وی به عنوان یک دانشمند مسلمان چینی اظهار امیدواری کرد مساله فلسطین در اسرع وقت به صورت جامع و عادلانه حل شود و "قدس" هر چه زودتر به آغوش فلسطینی ها و مسلمانان جهان بازگردد زیرا این به نفع جامعه جهانی است.

ماشی تو ادامه داد: دولت چین هم همواره از مردم فلسطین در بازگرداندن حقوق ملی مشروع خود و تاسیس یک کشور مستقل فلسطین با حاکمیت کامل حمایت کرده است من همچنین امیدوارم که مسلمانان اقوام مختلف چین به رهبری دولت برای تحقق زودهنگام صلح در قدس تلاش کنند.

پربیننده ترین خبرها