ترکیه به بمباران مقر حفتر تهدید کرد

ترکیه به بمباران مقر حفتر تهدید کرد
پنج‌شنبه 1 خرداد 1399 - 16:22

یک مقام ارشد در وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش به هرگونه تجاوز نیروهای گروه موسوم به "ارتش ملی" علیه منافع ترکیه در لیبی پاسخ خواهد داد و ممکن است مقر حفتر نیز یکی از اهداف این حملات باشد.

العالم- لیبی

به گزارش العالم، یک مقام ارشد در وزارت خارجه ترکیه تأکید کرد که کشورش به هرگونه حمله نیروهای تحت فرماندهی ژنرال "خلیفه حفتر" به منافع ترکیه در لیبی پاسخ خواهد داد.

این هشدار ترکیه ساعاتی پس از آن اعلام شدا که فرمانده نیروهای هوایی وابسته به حفتر اعلام کرد که "تمامی پایگاه ها و منافع ترکیه در تمامی شهرهای اشغالی( در لیبی) هدف مشروع جنگنده های نیروی هوایی است".

خبرگزاری "بلومبرگ" به نقل از این مقام ترکیه‎ای، گزارش داد که ترکیه آماده است با استفاده از پهپادها و کشتی های جنگی خود مستقر در نزدیکی طرابلس، از تمامی پایگاههای خود و دیگر پایگاههای تحت حمایت خود با دفاع کند.

این مقام ترکیه ای هشدار داد که کشورش به هرگونه حملات علیه ترکها پاسخ خواهد داد و حتی این اهداف می تواند شامل مقر حفتر باشد.

طبق این گزارش، نیروهای تحت فرماندهی حفتر طی روزهای گذشته در نبرد با نیروهای دولت وفاق ملی تحت نخست وزیری "فایز السراچ" متحمل شکست سنگینی شده و از خطوط مقدم نبرد به صورت جزئی عقب نشینی کرده اند.

لیبی از سال 2011 میلادی در پی انقلاب مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو و با هدف برکناری "معمر قذافی" دیکتاتور پیشین این کشور، با بحران سیاسی گسترده‌ای رو به روست و به دو دولت موازی در شرق با محوریت نیروهای ارتش ملی و فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و دولت مستقر در غرب لیبی با محوریت دولت وفاق ملی تقسیم شده است.

امارات متحده عربی، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج در غرب لیبی هستند.

پربیننده ترین خبرها