حمایت روزنامه اسپانیایی از اقدام آمریکا علیه ونزوئلا

حمایت روزنامه اسپانیایی از اقدام آمریکا علیه ونزوئلا
پنج‌شنبه 1 خرداد 1399 - 17:27

روزنامه اسپانیایی آ.ب.ث در گزارشی نوشته «داوید آلندته»یادآورشد که اقدام آمریکا علیه ونزوئلا درخصوص انتقال محموله سوخت از ایران به این کشور اقتصادی و نه نظامی است.

العالم ـ اروپا

نیروهای مسلح آمریکا هشدار دادند که رسیدن قریب الوقوع ۵ نفتکش ایرانی به سواحل ونزوئلا برای تحویل سوخت مغایر با منافع ایالات متحده است. بر اساس اعلام روز دوشنبه دریابد Craig Faller که فرماندهی جنوب قاره آمریکا و کارائیب را به عهده دارد، علائم روشنی از حمایت نظامی ایران از «نیکلاس مادورو» دیده می شود. فالر همچنین گفت که تهران مانند چین و روسیه در حال بهره برداری از پاندمی برای تغییر نظم جهانی بوده و برای این کار از دیکتاتوری های وابسته به قاچاق مواد مخدر حمایت می کند.

این ۵ نفتکش راهی سواحل ونزوئلا، بار سوختی به ارزش ۴۲ میلیون یورو هستند. بر اساس پیش بینی انجام شده، اولین نفتکش ایرانی ۲۵ می(پنجم خرداد) به ونزوئلا می رسد. مقام های آمریکایی شک ندارند که مادورو هزینه این سوخت را با ذخایر طلای این کشور پرداخت می کند. در ماه گذشته، شرکت هوایی ایران ماهان که تحت تحریم آمریکا قرار دارد، پروازهای بین ایران و ونزوئلا را از سر گرفت.

بر اساس بیانیه شورای امنیت ملی کاخ سفید، برای مادورو خطوط کمی برای کسب اعتبار مالی و سرمایه باقی مانده است. نویسندگان این بیانیه مدعی شدند که کمپین فشار حداکثری و تحریم های اقتصادی همچنان با ظلم مادورو مبارزه می کند و بحران بشردوستانه و اقتصادی که ونزوئلایی ها از آن رنج می برند تنها یک گناهکار دارد و آن هم کسی نیست جز مادورو.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری آمریکا به تازگی از حاضر شدن نیروهای مسلح ایالات متحده در دریای کارائیب در مقابل ونزوئلا برای جلوگیری از عملیات قاچاق مواد مخدر توسط دولت مادورو گفت. چند هفته قبل از آن، دادستانی کل ایالات متحده علیه مادورو و چند مقام عالیرتبه دیگر رژیم ونزوئلا به دلیل قاچاق مواد مخدر اعلام جرم کرده بود. این عملیات نظامی با شرکت کشتی های نیروهای مسلح و گارد ساحلی آمریکا ادامه می یابد.

ژنرال فالر از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا نیروهای مسلح آمریکا از ورود کشتی های ایرانی حامل سوخت به بندر ونزوئلا جلوگیری می کنند؟، به روزنامه آ.ب.ث گفت: "فعلا اقدام های اتخاذ شده بر علیه مادورو اقتصادی هستند، تلاش های آن ها متمرکز بر سازمان های جنایتکار چند ملیتی، ماموریت ضد قاچاق مواد مخدر و متلاشی ساختن این شبکه هاست و در ادامه نیز بر همین امور متمرکز خواهند بود. مجازات ها در زمینه نفت و جنبه های دیگر رژیم مادورو بر فشار اقتصادی متمرکز بوده اند و نه فشار نظامی و این راهی است که باید به آن ادامه دهیم".

پربیننده ترین خبرها