نگرانی از کمبود تخت‌های آی ‌سی ‌یو در آلابامای آمریکا

نگرانی از کمبود تخت‌های آی ‌سی ‌یو در آلابامای آمریکا
جمعه 2 خرداد 1399 - 09:08

شهردار شهر مونتگمری در ایالت آلابامای آمریکا با هشدار درباره کافی نبودن ظرفیت سیستم بهداشتی این کشور، درباره کمبود تخت‌های آی‌سی‌یو برای بیماران کرونایی ابراز نگرانی کرد.

العالم - آمریکا

استیون رید، شهردار شهر مونتگمری در ایالت آلابامای آمریکا درباره کمبود تخت‌های آی‌سی‌یو در این شهر برای بستری کردن بیماران مبتلا به ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد.

شهردار مونتگمری گفت: «همانطور که پیشتر گفتم ظرفیت سیستم بهداشتی ما در حال حاضر کافی نیست. این موضوع سبب شده است که به خاطر کمبود تخت‌های آی‌سی‌یو، بیماران بدحال را به شهر بیرمنگام منتقل کنیم. این موضوعی بسیار جدی است.»

وی افزود: «در حال حاضر اگر شما اهل مونتگمری هستید و به یک تخت آی‌سی‌یو نیاز دارید قطعا با مشکل برخورد می‌کنید. اگر از مرکز آلاباما باشید و به یک تخت آی‌سی‌یو نیاز داشته باشید، نمی‌توانید به یکی از آن‌ها دست پیدا کنید، زیرا ظرفیت سیستم بهداشتی ما پر شده است.»

استیون رید گفت: «این بیماران به شهر بیرمنگام منتقل شده اند. ما نمی‌خواهیم هیچ فردی را از دست بدهیم، اما منابع لازم برای درمان آن‌ها را در این منطقه در اختیار نداریم.»

شهردار مونتگمری در آلابامای آمریکا اعلام کرد: «اگر وضعیت کنونی برای چند روز یا هفته دیگر ادامه پیدا کند این موضوع سبب خواهد شد که پیشرفت‌هایی را که تاکنون به دست آورده ایم از دست بدهیم. من نمی‌توانم هر روز جلوی شما ظاهر شوم و بگویم وضعیت تا چه اندازه بد است. اما من امروز به اینجا آمده ام که بگویم وضعیت واقعا بد است.»

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، با جان باختن یک هزار و ۲۵۵ نفر از شهروندان این کشور در شبانه‌روز گذشته به دلیل آلوده شدن به ویروس کشنده کرونا، شمار قربانیان در این کشور به ۹۶ هزار و ۳۵۴ نفر رسید؛ همچنین تعداد مبتلایان نیز به یک میلیون و ۶۲۰ هزار و ۹۰۲ نفر افزایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان

پربیننده ترین خبرها