نبیه بری: روز جهانی قدس روز یادآوری مظلومیت مقدسات اسلامی و مسیحی در برابر تجاوزگری اسرائیل است

نبیه بری: روز جهانی قدس روز یادآوری مظلومیت مقدسات اسلامی و مسیحی در برابر تجاوزگری اسرائیل است
جمعه 2 خرداد 1399 - 16:06

رئیس پارلمان لبنان گفت : «نه گرسنگی و نه هیچ چیز دیگری نمی‌تواند ما را تسلیم پروژه‌های اسرائیل کند. وحدت ما قدرت ما و راز قدرت ماست تا از تمامیت ارضی خود و فلسطین دفاع کنیم».

العالم _ لبنان

رئیس پارلمان لبنان امروز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس و روز آزادسازی لبنان سخنرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری النشره، «نبیه بری» گفت: «ما در روزهای وداع با ماه مبارک رمضان ماه رحمت، صبر و استقامت و دفاع از قدس، معراجگاه انبیاء هستیم و امروز روز جهانی قدس برای اعلام وفاداری به آن است».

رئیس پارلمان لبنان تصریح کرد: «انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس به منظور یادآوری مظلومیت مقدسات اسلامی و مسیحی ما در برابر تجاوز و خصومت‌گری اسرائیل است».

بری با محکومیت طرح موسوم به «معامله قرن» که از سوی آمریکا که برای نابودی مسئله فلسطین ارائه شده است، گفت: «چهره فلسطین مانند همه چهره‌های اعراب امروز با معامله قرن در حال سیلی خوردن است».

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: «ما بر حمایت از فلسطینی‌ها و حق آنها برای بازگشت به سرزمینشان و مقاومت در برابر معامله قرن تاکید می‌کنیم».

بری گفت: «وحدت لبنان، سوریه، اردن و مصر متکی به مقاومت فلسطین، لبنان و همه کشورهای عربی در برابر طرح معامله قرن است».

او معامله قرن را نسخه تجزیه و فروپاشی بیشتر منطقه خواند و افزود: «نه گرسنگی و نه هیچ چیز دیگری نمی‌تواند ما را تسلیم پروژه‌های اسرائیل کند. وحدت ما قدرت ما و راز قدرت ماست تا از تمامیت ارضی خود و فلسطین و آرمان عادلانه امت اسلامی یعنی آرمان فلسطین دفاع کنیم».

رئیس پارلمان لبنانی خطاب به مردم کشورش گفت: «شما شایسته میهن آزاده شده خود هستید، شما خواهان زندگی شرافتمندانه هستید اما دشمن هنوز مترصد فرصت برای نابودی لبنان است پیروزی ممکن است با ضربه به معیشت حاصل شود».

او افزود: «ما به طرفداران و مخالفان، پیام آزادسازی، پیام روز قدس و عید فطر که نماد پیروزی ارزش‌های لبنانی‌ها در جهاد اصغر آنهاست یادآوری می‌کنیم جهادی که به تشکیل دولت، پارلمان و همه گروه‌های سیاسی در لبنان منجر شد تا آنها با پیروزی و پایبندی به میهن خود جهاد بزرگ‌تر را رقم زده و آزادی لبنان تکمیل شود».

بری گفت: «زمان آن فرا رسیده است که سیاستمداران در لبنان شجاعت تصمیم گیری برای آزادی نظام از زیر سلطه طائفه گری داشته باشند. زمان آن فرارسیده است که اتهام زنی‌ها کنار گذاشته شود و در زمانی که کشور به مسئولیت پذیری نیاز دارد، مسئولیت‌ها تقسیم شود».

او همچنین نسبت به تبلیغ فدرالیسم از سوی برخی طرف‌ها به عنوان راه حل مسائل لبنان هشدار داد و گفت :باید حیات سیاسی لبنان بر اساس یک قانون انتخاباتی بدون قید و بند طائفه ای بازتولید شود به گونه ای که شراکت را بر اساس قاعده نسبیت و تبدیل همه لبنان به یک حوزه انتخابیه تضمین شود و مجلس سنا برای حضور نمایندگان همه طیف ها و گروه ها تاسیس شود تا مقدمه تشکیل یک دولت مدنی در لبنان باشد دستگاه قضایی لبنان هم باید از هر گونه وابستگی سیاسی به دور باشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها