دستور پمپئو برای سرعت بخشیدن به فروش تسلیحات به سعودی ها

دستور پمپئو برای سرعت بخشیدن به فروش تسلیحات به سعودی ها
جمعه 2 خرداد 1399 - 19:48

وزیر خارجه آمریکا طرف‌های ذی‌ربط را مکلف کرد تا راهکاری برای توجیه "وضعیت فوق‌العاده"، که سال گذشته برای سرعت بخشیدن به قرارداد فروش سلاح به عربستان سعودی اعلام شد، ایجاد کنند.

العالم- آمریکا

به گزارش العالم، شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان" به نقل از چهار منبع مطلع اعلام کرد، این تصمیم که مربوط به قراداد 8 میلیارد دلاری است، دیپلمات‌ها در وزارت خارجه را متعجب کرده است.

یک مسئول در این وزارتخانه تصریح کرد: این رفتار "بسیار ترامپ ‌وارانه" است و به نظر می ‌رسد آنها نقشه‌ای برای بازی داشتند و به دنبال توجیهی برای آن می‌گشتند.

وی خاطرنشان کرد: کارمندان وزارت خارجه به دفتر بازرس کامل در وزارتخانه در این ‌باره اطلاع ‌رسانی کرده‌اند.

به گفته منابع سی‌ان‌ان، مسئولان در وزارت خارجه، بنا به درخواست "مایک پمپئو" وزیر خارجه، باید شرایط را آماده می‌کردند تا توجیهی برای تصمیمی بیابند که به صورت تهاجمی و نامتعارف اتخاذ شد.

تحقیقات درباره فشار پمپئو برای سرعت بخشیدن به قراردادهای تسلیحاتی با عربستان سعودی بحث و جدل‌های زیادی در ایالات متحده ایجاد کرد به‌ویژه بعد از این‌که "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور تصمیم گرفت هفته گذشته به درخواست پمپئو، "استیو لینک" بازرس کل در وزارت خارجه را اخراج کند.

دونالد ترامپ 24 ماه مه 2019 اعلام کرد که در فروش سلاح به کشورهایی همچون عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای دور زدن کنگره از اختیار قانونی "وضعیت فوق‌العاده" خود استفاده خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها