فلسطین "هدف اصلی" باقی می ماند

فلسطین
شنبه 3 خرداد 1399 - 14:44

به رغم ویروس کرونا و ترامپ و به رغم صهیونیسم جهانی و "معامله قرن" و به رغم تمام تلاش های نتانیاهو برای مطیع کردن عرب های آمریکایی و عادی سازی روابط و به رغم تمام جنگ های روانی آمریکا و اسرائیل و آل سعود برای حذف ملت فلسطین از حافظه عرب و مسلمانان روز جهانی قدس امسال قدس و فلسطین بیش از هر سال دیگری در اذهان ثبت شدند.

العالم - در گوشی

امسال برای اولین بار از سال 1979 که امام خمینی (رضوان الله تعالى عليه) آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند، همه رهبران محور مقاومت سخنرانی کرده و حرف های مشترکی زدند؛ فصل مشترک همه سخنرانی ها تأکید بر ادامه راه تا آزادسازی فلسطین، رد "معاومله قرن" و نفی سازش تا آزادسازی قدس بود.

امسال هم مثل سال های گذشته جمهوری اسلامی در بزرگداشت روز جهانی قدس، به رغم همه تحریم ها و مجازات های بی سابقه آمریکا علیه ایران به جرم حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی، سنگ تمام گذاشت و رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای به این مناسبت از تلویزیون پیام دادند و با این پیام خط مشی ادامه مبارزات تا آزادی کامل فلسطین را ترسیم کردند.

ایشان در این پیام نسبت به توطئه استکبار جهانی و صهیونیسم برای زدودن مسأله فلسطین از حافظه ملت های مسلمان – که به دست مزدوران سیاسی و فرهنگی دشمن در داخل کشورهای اسلامی تنیده می شود – هشدار داده و بر مقابله جدی و فوری با این توطئه ها تأکید کردند.

ایشان خاطرنشان کردند که جنایت اشغال فلسطین از سوی گروه های صهیونیست با حمایت علنی غرب چیزی نیست که بتوان آن را از ذهن ملت های عرب و مسلمان زدود. ایشان افزودند که تاریخ معاصر جنایتی در این حجم و با این شدت را به یاد ندارد؛ جنایتی که با اشغال یک کشور و آواره کردن یک ملت و کشتار فجیع آنها در طول سال ها رقم خورد و این جنایت تاریخی تا ده ها سال ادامه یافت.

آیت الله خامنه ای تأکید کردند که با پیروزی انقلاب اسلامی فصل جدیدی در تاریخ مبارزات فلسطین آغاز شد و امید به حل مسأله فلسطین در دل ها قوت گرفت و نیروهای مؤمن و فداکاری همچون حزب الله در لبنان، حماس و جهاد اسلامی در فلسطین شکل گرفتند و توانستند ارتش به ظاهر شکست ناپذیر صهیونیستی را شکست دهند.

از جمله نکات مهمی که در سخنان رهبر انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفت، تشخیص درست ایران از مسأله فلسطین بود. ایشان در این باره فرمودند: "یک روز تشخیص بر این شد که مبارز فلسطینی، دین و غیرت و شجاعت دارد اما دست او تهی از سلاح است، بنابراین به مدد الهی برنامه ریزی انجام گرفت و موازنه قدرت در فلسطین دگرگون شد، به‌گونه‌ای که امروز غزه می تواند در برابر تهاجم نظامی دشمن صهیونیست بایستد و بر آن پیروز شود."

شکست های محور آمریکا و صهیونیستم در مقابل محور مقاومت، آمریکا را بر آن داشت که با ایجاد فتنه های طایفی و جنگ های بیهوده، جوامع اسلامی را از درون، هدف قرار دهد. رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این موضوع گفتند: "نکته‌ی مهمّی که نباید از نظر نخبگان سیاسی و نظامی جهان اسلام دور بماند، سیاست آمریکا و صهیونیست‌ها در انتقال درگیری‌ها به پشت جبهه‌ی مقاومت است. راه‌اندازی جنگهای داخلی در سوریه، و محاصره‌ی نظامی و کشتار شبانه‌روزی در یمن، و ترور و تخریب، و تولید داعش در عراق، و قضایای مشابه در برخی دیگر از کشورهای منطقه، همگی ترفندهایی برای سرگرم کردن جبهه‌ی مقاومت و فرصت دادن به رژیم صهیونیست است".

ایشان همچنین درباره خطر تبلیغات غرب و صهیونیسم درباره دشمنی مسلمانان با یهودیان فرمودند که این تبلیغات بی پایه و اساس است و مسلمانان با صهیونیسم که بدعتی در دین یهود است دشمن هستند. ایشان به پیشنهاد چند سال قبل خود درباره برگزاری همه پرسی برای تعیین نظام سیاسی فلسطین با شرکت برابر همه یهودیان، مسیحیان و مسلمانان اشاره کردند و گفتند که غرب و صهیونیسم این پیشنهاد را رد کرده و هنوز هم با آن مخالفت می کنند.

به این ترتیب فلسطین در سخنان مقام معظم رهبری و سایر رهبران محور مقاومت، به عنوان هدف و جهت اصلی حرکت مورد تأکید قرار گرفت طوری که هیچ توطئه ای از سوی آمریکا و صهیونیسم و عربستان نمی تواند جهت این حرکت و مقصد را عوض کند و هیچ هدفی نمی تواند جایگزین فلسطین شود و دفاع از آن وظیفه هر عرب و مسلمان و انسانی ست.

پربیننده ترین خبرها