افزایش تنش میان فلسطینان و رژیم صهیئونیستی به خاطر الحاق کرانه باختری/ تلاش روسیه، آمریکا، اروپا و سازمان ملل برای برگزاری نشست در باره فلسطین

افزایش تنش میان فلسطینان و رژیم صهیئونیستی به خاطر الحاق کرانه باختری/ تلاش روسیه، آمریکا، اروپا و سازمان ملل برای برگزاری نشست در باره فلسطین
شنبه 3 خرداد 1399 - 16:02

مقامات آمریکا، روسیه، اروپا و سازمان ملل به دنبال افزایش تنش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی به خاطر تصمیم تل آویو برای الحاق کرانه باختری، درصدد تدارک یک نشست در راستای گفت و گو در مورد فرآیند صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها برآمده اند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش تارنمای خبری «اکسیوس»، این اقدام در بحبوحه افزایش تنش‌ها به علت برنامه رژیم صهیونیستی برای الحاق بخشهایی از کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی و به دنبال آن قطع همکاری‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل و آمریکا صورت گرفته است.

مقامات آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل قرار بود دیروز در مورد برگزاری نشست با موضوع رسیدگی به صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها، از طریق ویدئو کنفرانس گفت و گو کنند.

روسیه با حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا در تلاش برای برگزاری یک نشست بین‌المللی با حضور چندین کشور به اضافه آمریکا و فلسطینی‌ها است.

تارنمای اکسیوس افزود که دیپلمات‌های غربی فکر می‌کنند چنین دیداری می‌تواند مسیر ایجاد یک فرآیند سیاسی جدید را در راستای توقف اقدامات صهیونیست‌ها برای الحاق کرانه باختری و دره اردن به سرزمینهای اشغالی فلسطین فراهم کند.

رابطه بین فلسطینی‌ها با آمریکا حدود 2 سال و نیم از زمان شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به حالت تعلیق درآمده است.

رژیم صهیونیستی از اوایل ماه ژوئیه (تیر) به دنبال آغاز طرحی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری و دره اردن به سرزمینهای اشغالی فلسطین است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه «الایام فلسطین»، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل چهارشنبه گذشته در تماس با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد امکان برگزاری نشستی در سطح وزیران تحت نظارت سازمان ملل گفت و گو کرده است.

گوترش گفت که در این نشست وزیران آمریکا، روسیه و برخی کشورهای عربی حضور خواهند داشت و از فلسطینی‌ها برای حضور دعوت به عمل خواهد آمد.

عباس در پاسخ گفت که اگر این نشست بر اساس طرح «معامله قرن» «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا پیش برود حضور نخواهند یافت.

پربیننده ترین خبرها