وزیر دارایی عراق نامه «الکاظمی» را تحویل نخست وزیر کویت داد

وزیر دارایی عراق نامه «الکاظمی» را تحویل نخست وزیر کویت داد
شنبه 3 خرداد 1399 - 17:30

وزیر دارایی عراق امروز شنبه از عربستان عازم کویت شد و در دیدار با نخست وزیر این کشور نامه مکتوب نخست وزیر عراق را تحویل وی داد.

العالم - عراق

«عبدالامیر علاوی» فرستاده نخست وزیر عراق امروز شنبه از عربستان عازم کویت شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، «صباح خالد الحمد الصباح» نخست وزیر کویت امروز در کاخ «السیف» میزبان وزیر دارایی و سرپرست وزارت نفت عراق بود که به عنوان فرستاده نخست وزیر عراق در راس هیئتی به کویت سفر کرد و نامه کتبی مصطفی الکاظمی نخست وزیر کشورش را تسلیم نخست‌وزیر کویت کرد.

بر اساس این گزارش متن نامه نخست وزیر عراق درباره حمایت از روابط میان بغداد و کویت و افق‌های گسترش این روابط و تبادل دیدگاه‌ها درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی است.

خبرگزاری کویت افزود: «در دیدار فرستاده نخست وزیر عراق با نخست وزیر کویت روابط دوجانبه و ممتاز میان دو کشور و دو ملت برادر و همچنین بررسی مسائل مورد اهتمام دو طرف مورد بررسی قرار گرفت».

در این دیدار، «خالد علی الفاضل» وزیر نفت و سرپرست وزیر برق و آب کویت و همچنین «براک علی الشیتان» وزیر دارایی و «خالد سلیمان الجارالله» معاون وزیر خارجه این کشور حضور داشتند.

وزیر دارایی عراق که از دیروز به عربستان سعودی سفر کرده بود، امروز شنبه- 23 می، نامه مصطفی الکاظمی را به «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی تحویل داد.

وزیر دارایی عراق و فرستاده نخست‌وزیر عراق به عربستان سعودی، پیش از دیدار با مقامات سعودی درباره رویکرد این کشور برای توسعه روابط با عربستان سعودی و حمایت از اقتصاد عراق گفته بود: هدف از سفر به عربستان سعودی، توجه به سه محور برای توسعه رابطه عراق با طرف سعودی است. اول: حمایت مالی فوری از بودجه، دوم: تشویق و تحریک شرکت‌ها و موسسات دولتی عربستان به ویژه در بخش انرژی و کشاورزی برای ورود به بازارهای عراق از طریق سرمایه‌گذاری، سوم: فعال‌سازی بعد تجاری.

اخیرا ولی‌عهد سعودی در تماس تلفنی با الکاظمی ضمن تبریک به او برای دستیابی به پست نخست‌وزیری و گرفتن رای اعتماد برای کابینه‌اش از پارلمان، از وی رسما برای سفر به عربستان سعودی دعوت به عمل آورده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها