پاکسازی البادیه سوریه یعنی بریدن بازوی آمریکا

پاکسازی البادیه سوریه یعنی بریدن بازوی آمریکا
يکشنبه 4 خرداد 1399 - 10:28

ارتش سوریه  به منظور برقراری امنیت کامل از حضور گروه تروریستی داعش و برقراری امنیت در مسیرهای بین المللی و چاههای نفت، عملیات پاکسازی گسترده ای را در مناطق البادیه سوریه در مناطق حمص، الرقه و حماه در مساحتی بیش از دو هزار کیلومتر مربع آغاز کرد.

العالم - تحليل روز

واحدهای نظامی در چندین مسیر به پاکسازی مناطقی پرداختند که بر اساس واحدهای اطلاعاتی و پهپادها، هنوز شاهد حضور برخی از عناصر گروه تروریستی است و توانستند چندین پایگاه آنان را منهدم و مقادیر زیادی مهمات و سلاح و مواد غذایی را توقیف و چندین پایگاه عناصر تروریستی را که عناصر تروریستی در گذشته در آنجا فعال بودند و چندین کمین برای غیر نظامیان قرار داده بودند را آتش بزنند.

یک منبع میدانی نیز تاکید کرد عملیات نظامی که اغاز شده تا پاکسازی کامل منطقه البادیه و پایان دادن به حضور داعش در منطقه متوقف نخواهد شد تا زندگی ساکنان البادیه بدون هیچ گونه خطر تهدید کننده ای به روال عادی بازگردد.

عملا نیز طبیعت خشن این منطقه، ارتش سوریه را از مدتها پیش واداشته تا برای آشنایی سربازان با منطقه و جنگ در شرایط مختلف از جمله جنگهای صحرایی که با توجه به دشواری تردد از سخت ترین شرایط جنگی است به آموزش آنان اقدام کنند.

این منبع میدانی تاکید کرد افزون بر دشواری امدادرسانی و تخلیه مناطق، یکی از دشواریهای نیروها که توانستند بر ان غلبه کنند تطابق دادن اطلاعات نظامی با واقعیت است که فرماندهان را واداشت برای افزایش توان نیروها در این جنگ ها ،سطح اموزش خود را نیز افزایش دهند که پیروزی های ارتش شاهدی برای آن است.

مهارت های مبارزاتی ارتش سوریه ،آموزش و آمادگی جسمی و عملیاتی ،تجهیزات لوجستیکی مناسب با طبیعت جغرافیایی و آب و هوایی کاملا مشهود است و برای پیاده نظامان، ورود به این درگیری ها را اسان می کرد که ارتش توانست تاکتیک های نظامی خود را برای تناسب با این عملیات به روز کند.

این منبع میدانی تاکید کرد نیروهایی که پاکسازی مناطق صحرایی را از ریف الرقه و حماه تا عمق البادیه شروع کرده اند با ایجاد خاک ریزهایی با قدرت عالی کنترل و نظارت بر خودروهای نظامی ؛ می توانند از این ظرفیت بالا به عنوان یک عامل قدرت بهره ببرند.

اعترافات اخیر عناصر داعش که در البادیه سوریه و مرزهای الرقه، دیرالزور و حمص تا به مرزهای عراق مبارزه می کردند و زندانیان ارتش سوریه تاکید کردند این طرح مشترک میان قاعده التنف و داعشی ها مانع از بازسازی این سازمان تروریستی در این منطقه و ارتباط یافتن با صحرای انبار خواهد شد همین مساله ارتش را واداشته تا با بسیج نیروهایش برای انجام این عملیات، این پیام را به امریکا و داعشی ها برساند که دیگر نمی توانند بر این منطقه تسلط یابند

آغاز پاکسازی از این منطقه و تسلط بر آن پایان حضور افراد باقی مانده داعش و محدود کردن گزینه های امریکاست و زمینه قطع کردن دست امریکا و داعشی ها و جلوگیری از تهدید غیر نظامیان و نهادهای دولتی و راههای امدادی و خارج کردن البادیه از کانونی بحرانی توسط امریکا و همراهانش است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها