دولت وفاق لیبی: پهپادهای اماراتی شهرک‌های غیرنظامی در لیبی را بمباران می‌کنند

دولت وفاق لیبی: پهپادهای اماراتی شهرک‌های غیرنظامی در لیبی را بمباران می‌کنند
يکشنبه 4 خرداد 1399 - 18:49

دولت وفاق ملی لیبی از حملات پهپادهای اماراتی به شهرک‌ها و مناطق غیرنظامی در شمال غربی این کشور جنگ‌زده خبر داد.

العالم - لیبی

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری آلمان، عملیات "آتشفشان خشم" وابسته دولت وفاق ملی لیبی، که از مشروعیت در نزد جامعه جهانی برخوردار است، اعلام کرد که پهپادهای اماراتی امروز- یکشنبه- شهرک‌های غیرنظامی و بخش "النجده" در شهر "غریان" واقع در شمال غربی کشور را بمباران کردند.

این عملیات در صفحه کاربری خود در فیس‌بوک تصریح کرد که این بمباران ساعاتی پس از آن انجام شد که نیروهای "خلیفه حفتر" فرودگاه بین‌المللی "معیتیقه" در طرابلس را هدف حملات موشکی قرار دادند.

این عملیات، ولی، اشاره نکرده که آیا این حملات تلفات بر جای گذاشته است یا خیر.

نیروهای وفاق ملی لیبی، روز گذشته کنترل محورهای جنوب و جنوب شرقی طرابلس، از جمله مناطق "صلاح الدین" و "مشروع الهضبه" و نیز بخش‌هایی از منطقه "عین زاره" و پادگان‌های "التکبابی"، "حمزه"، "الیرموک"، و پادگاه "الصواریخ" را در دست گرفتند.

ارتش دولت وفاق ملی لیبی طی هفته گذشته نیز موفقیت‌هایی علیه نیروهای حفتر که مورد حمایت امارات، عربستان سعودی، مصر، فرانسه، یونان و قبرس جنوبی است، به دست آورد و توانست بزرگترین پایگاه هوایی تحت سیطره ارتش حفتر موسوم به "الوطیه" را به کنترل خود درآوردند. این پایگاه مملوء از تسلیحات هوایی و زمینی بود.

ترکیه و قطر به همراه چند کشور از دولت وفاق ملی به نخست‌وزیری "فایز السراج" حمایت سیاسی و تسلیحاتی می‌کنند و بین این دو کشور و کشورهای حامی حفتر، رقابت سختی در حمایت و تسلیح طرف‌های خود وجود دارد و تحلیلگران، این درگیری‌ها را تنش پنهان و جنگ نیابتی طرفین می‌دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها