گفت‌وگوی پوتین و نخست‌وزیر عراق درباره بازار جهانی نفت

گفت‌وگوی پوتین و نخست‌وزیر عراق درباره بازار جهانی نفت
دوشنبه 5 خرداد 1399 - 17:15

کرملین اعلام کرد، رئیس‌جمهوری روسیه با نخست‌وزیر عراق درباره ثبات بازار جهانی نفت و گاز تلفنی گفت‌وگو کرد.

العالم- اروپا

به گزارش العالم به نقل از اسپوتنیک، مرکز رسانه‌ای کرملین اعلام کرد، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه و "مصطفی الکاظمی" نخست‌وزیر عراق، امروز- دوشنبه- طی گفت‌وگوی تلفنی، توافق "اوپک پلاس" را مورد ارزیابی قرار داده و بر اهمیت تداوم تلاش‌های مشترک در این جهت تأکید کردند.

کرملین تصریح کرد: "ارزیابی مثبت از توافق‌های به‌دست آمده با مشارکت روسیه و عراق در فرمول اوپک پلاس با هدف غلبه بر مرحله حاد بحران نفت، انجام شد، و بر اهمیت تداوم تلاش‌های مشترک و موثر در این جهت تأکید شد."

طبق بیانیه کرملین، پوتین و الکاظمی همچنین درباره همکاری‌های مشترک به منظور تثبیت بازار جهانی هیدروکربونات گفت‌وگو کردند.

در بیانیه کاخ کرملین همچنین آمده که رهبران روسیه و عراق پیرامون شماری از مسائل منطقه به تبادل نظر پرداختند و با تمرکز بر بحران سوریه درباره هماهنگی بیش‌تر اقدامات برای تضمین ثبات اوضاع در سوریه در دراز مدت تاکید کردند.

"مظهر محمد صالح" مشاور مالی نخست‌وزیر عراق پیشتر سفر "علی علاوی" وزیر دارایی این کشور به عربستان سعودی را "مهم" در زمینه تثبیت قیمت جهانی نفت توصیف کرده بود.

تحت توافق اوپک پلاس، که 23 کشور در آن حضور دارند و اوایل آوریل به منظور تقویت قیمت‌ها و جبران افت تقاضا پس از شیوع ویروس کرونا تصویب شد، تولید نفت به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز طی ماه‌های مه و ژوئن کاهش داده می‌شود و سپس محدودیت عرضه تا پایان سال 2020 به 7.7 میلیون بشکه در روز و از سال 2021 تا سه ماهه اول سال 2020 به 5.8 میلیون بشکه در روز تسهیل می‌شود.

پربیننده ترین خبرها