هشدار سازمان ملل درباره احتمال توقف برنامه‌های کمک‌رسانی در یمن

هشدار سازمان ملل درباره احتمال توقف برنامه‌های کمک‌رسانی در یمن
سه شنبه 6 خرداد 1399 - 17:02

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان هشدار داد که با توجه به گسترش ویروس کرونا در یمن و نیاز مبرم آن به کمک مالی، فعالیت این کمیساریا در یمن در حال نزدیک شدن به نقطه توقف است.

العالم - یمن

در ادامه هشدارهای نهادهای بین‌المللی درباره وضعیت ناگوار یمن به دلیل تداوم حملات و محاصره این کشور توسط ائتلاف سعودی، یک نهاد امدادرسانی سازمان ملل درباره احتمال توقف برنامه‌های امدادی در یمن هشدار داد.

به گزارش رویترز، «۸۰ درصد از جمعیت دچار سوءتغذیه یمن به کمکهای بشردوستانه نیازمند هستند که این موضوع یمن را حتی پیش از شیوع ویروس کرونا (در دنیا) به بزرگ‌ترین بحران انسانی جهانی تبدیل کرده بود».

«چارلی یاکسلی» سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان که امروز سه شنبه در یک جلسه ویدئو کنفراسی سخنرانی می‌کرد، درباره وضعیت وخیم یمن و تاثیر آن بر فعالیتهای نهادهای امدادی سازمان ملل هشدار داد.

وی گفت: «ما داریم به یک نقطه احتمالی توقف در برنامه مان می‌رسیم و اگر به زودی کمک مالی تازه جذب نکنیم، بسیاری از برنامه‌های امدادی و به ویژه برنامه اعطای کمک مالی به آوارگان داخلی در یمن شاید متوقف شود».

سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان افزود: «ما بیش از پیش شاهد افزایش تعداد خانواده‌هایی هستیم که برای بقا به اقدامات آسیب زایی چون گدایی، استفاده از کودکان به عنوان نیروی کار و ازدواج کودکان دست می‌زنند».

هشدار این نهاد امدادی با ادامه حملات ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی و محاصره مردم یمن همزمان شده است؛ حملاتی که از ششم فروردین ۱۳۹۴ آغاز شده و به رغم ادعاهای ریاض درباره آمادگی برای آتش‌بس، ادامه یافته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها