چرا پیروزی مقاومت تمامی معادلات در منطقه را تغییر داد؟

چرا پیروزی مقاومت تمامی معادلات در منطقه را تغییر داد؟
چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 15:00

سالگرد پیروزی مقاومت لبنان در 25 ماه مه 2000 بر رژیم صهیونیستی نقطع عطف تاریخی بود و چهره سیاسی و فرهنگی منطقه را تغییر داد و مقوله ارتش شکست‌ناپذیر را ساقط کرد و همچنین لبنان معادله سه‌گانه "ارتش، ملت و مقاومت" را ثابت کرد و درهای پیروزی را بر روی کشورهای مقاومت باز کرد و ارکان رژیم صهیونیستی و پروژه‌های آمریکا و دست‌پروده آن یعنی داعش را به لرزه درآورد.

العالم- نظرکده

ناظران سیاسی بر این باوردند که سالگرد پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی در 25 ماه مه 2000 و بیرون راندن مفتضحانه این رژیم اشغالگر از جنوب لبنان، مقدمه شکل‌گیری مرحله جدیدی در منطقه از لحاظ سیاسی، استراتژیک و فرهنگی و همچنین نظامی شد.

ناظران تأکید دارند، معجزه پیروزی مقاومت در سلسله پیروزی‌های مقاومت در فلسطین، جنوب لبنان و در عراق و سوریه تجسم یافته است و خشت اساسی پیروزی‌های بعدی را نهاده؛ چرا که این پیروزی فرهنگ شکستی، که توافقنامه‌های "کمپ دیوید" و "اسلو" منادی آن بودند را خنثی کرد و منجر به تغییر استراتژیک در نقشه منازعه عربی- صهیونیستی و ایجاد تغییر در تمامی معادلات در منطقه شده است.

در حالی‌که ناظران سیاسی بر این باورند که رژِیم اسرائیل دیگر خواب اشغال اراضی دیگران را نمی‌بیند و هرگز قادر به چنگ زدن به اراضی دیگران و ایجاد حصار و دیوار نخواهد شد. در مقابل، ابزارهای مقاومت از سنگ و تیرکمان به موشک‌ها و پهپادها تغییر یافته است.

ناظران تصریح کردند: آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد در امتداد پروژه آمریکایی- صهیونیستی است که سوریه را نقطه شعف در محور مقاومت می‌بیند و می‌توان آن را تکه‌تکه کرد؛ لذا علیه آن توطئه‌چینی کردند. ولی سوریه توانست پیروز شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها