بازگشت 207 نفر از اتباع ایرانی از بمبئی به ایران

بازگشت 207 نفر از اتباع ایرانی از بمبئی به ایران
جمعه 9 خرداد 1399 - 20:12

207 نفر از هموطنان ایرانی به همراه بخش دوم کمک های بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی ایرانیان مقیم هند عصر امروز با یک پرواز از بمبئی به ایران بازگشتند.

العالم- ایران/ سیاسی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو از انتقال ۲۰۷ نفر از اتباع ایرانی از هند به ایران خبر داد.

بر همین اساس دهمین پرواز امدادی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (جمعه) نهم خرداد ماه با ۲۰۷ نفر اتباع ایرانی، شهر بمبئی هندوستان را به مقصد تهران ترک کرد.

در پی شیوع ویروس کرونا و‌ پس از قطع پروازها این دهمین پروازی است که به منظور انتقال اتباع ایرانی
برقرار شده است.

بر این اساس، در پی گسترش ویروس کرونا و اعمال محدودیت های شدید در هندوستان ۲۰۷ نفر از هموطنان ایرانی که برای گردشگری، تحصیل و یا تجارت در هند به سر می بردند و با قطع پروازها برای بازگشت به ایران دچار مشکل شده بودند، با یک هواپیما متعلق به شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) به کشور منتقل شدند.
با توجه به اعمال محدودیتهای بسیار سختگیرانه دولت هند، نظیر قطع پروازهای بین المللی و داخلی، ممنوعیت تردد بین شهرها، توقف کلیه اتوبوس ها، قطارها و تاکسی ها و ... جمع آوری اتباع ایرانی در سرتاسر کشور پهناور هند، علاوه بر لزوم دریافت مجوزهای رسمی دولتی با مشکلات و مشقات زیادی نظیر یافتن خودرو و راننده، عبور از موانع ایست و بازرسی های زیادی موانع و محدودیتهای ایجاد شده برای تردد از یک ایالت به ایالت دیگر همراه بوده است که با اهتمام ویژه و شبانه روزی سفارت جمهوری اسلامی ایران، سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و حیدر آباد و نیز سازمان هواپیمایی، ایران ایر و انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی جامه عمل به خود پوشید.
علاوه بر اتباع مذکور، بخش دوم کمک های بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی که از سوی ایرانیان مقیم هند به ویژه از سوی انجمن اثنی عشری شهر پونا به کشورمان اهدا شده بود، با این پرواز راهی تهران شد.

پیش از این نیز با تلاش های صورت گرفته و برقراری پروازهای فوق العاده، تعدادی از هموطنان ایرانی از هند به کشور بازگشتند.نهمین گروه از دانشجویان، گردشگران و ایرانیان مقیم هند که در پی توقف پروازها در اثر شیوع کرونا در این کشور گرفتار شده بودند، رور (یکشنبه) ۲۱ اردیبهشت ماه با یک فروند هواپیما از دهلی نو به ایران برگشتند.

فارس

پربیننده ترین خبرها