عملیات نظامی عراق برای پیگرد تروریست‌های عامل به آتش کشیدن محصولات کشاورزی

عملیات نظامی عراق برای پیگرد تروریست‌های عامل به آتش کشیدن محصولات کشاورزی
شنبه 10 خرداد 1399 - 20:14

فرماندهی عملیات مشترک عراق از تدارک نقشه کاملی برای مقابله با به آتش کشیدن محصولات کشاورزی توسط تروریست‌های داعش در این کشور خبر داد.

العالم - عراق

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز شنبه از تدارک نقشه‌هایی جدید برای پیگرد عناصر داعش و حفاظت از محصولات و زمین های زراعی در مناطق حضور بقایای تروریست ها خبر داد.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: «فرمانده کل نیروهای مسلح بر ضرورت پیگرد بقایای داعش و پایان دادن به حضور آنها و مقابله با هر گونه اقدام آنها برای نابود کردن رزق و روزی ملت و ظرفیت های اقتصادی و زراعی آن تاکید کرد.»

وی افزود: «فرماندهی عملیات مشترک بر پیگرد گروه هایی که هر از چند گاهی درصدد به آتش کشیدن محصولات زراعی بوده و در همین راستا نیروهای امنیتی را بازاستقرار کرده و نقشه هایی جدید تدارک دیده است».

این مقام نظامی عراق تاکید کرد که فرماندهی عملیات مشترک دستورات فرماندهی کل عراق در کمک به نیروهای امنیتی برای حفاظت از محصولات زراعی و جلوگیری از نابود شدن آن را اجرا می‌کند.

به گفته مقامات عراقی، اقدام اخیر تروریست‌های داعش در آتش زدن مزارع گندم و حمله به کشاورزان به خصوص در استان دیالی عراق تنها با هدف ایجاد محاصره اقتصادی بر این مناطق صورت نمی‌گیرد بلکه هدف دیگر این اقدام، وادار کردن ساکنان این مناطق به کوچ و آوارگی است تا این مناطق به میدان مناسبی برای تسهیل تحرکات داعش و برنامه‌های شوم آنها تبدیل شود.

«حنین القدو» نماینده ائتلاف فتح عراق هم تاکید کرد که طرف‌های خارجی در پشت پرده عملیات مخرب گروهک‌های تروریستی داعش علیه تأسیسات برقی و سوزاندن محصولات کشاورزی هستند.

وی تاکید کرد: استقرار عراق برای طرف‌های خارجی خوشایند نیست، به همین دلیل از گروهک‌های تروریستی داعش در هدف قرار دادن تأسیسات برقی و سوزاندن محصول گندم حمایت می‌کنند تا ضمن ضربه زدن به اقتصاد عراق این کشور را به بازار کالاهای وارداتی تبدیل کنند.

سید صادق الحسینی از فرماندهان الحشد الشعبی هم اخیرا تاکید کرد که نیروهای الحشد الشعبی بیش از ۵ هزار جریب از زمین‌های کشاورزی را از آتش سوزی نجات دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها