گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور مصر و فرانسه درباره لیبی

گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور مصر و فرانسه درباره لیبی
يکشنبه 11 خرداد 1399 - 13:54

رئیس‌جمهور مصر در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله اوضاع لیبی را بررسی کرد.

العالم- مصر

«بسام راضی» سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور این کشور با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش‌ها، ماکرون با اشاره به ایفای نقش محوری مصر در منطقه، بر تمایل خود برای تبادل دیدگاه با السیسی درباره تحولات منطقه تأکید کرد.

السیسی نیز بر موضع راهبردی ثابت مصر در قبال لیبی مبنی بر حمایت از احیای موسسات ملی دولت لیبی، پایان دادن به هرج و مرج و حضور گروه‌های جنایتکار و شبه‌نظامیان تروریست، مبارزه با تروریسم و تحقق ثبات و امنیت و پایان دادن به حجم دخالت‌های خارجی غیرقانونی در امور لیبی که اوضاع کنونی را بحرانی‌تر کرده و تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه و حاشیه مدیترانه است، تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، دو طرف همچنین درباره گسترش هماهنگی‌ها در دوره آتی توافق کرده و گفتند که علاقه‌‌مند به پایان دادن به بحران لیبی با هدف بازگشت ثبات و امنیت به این کشور از طریق حل ‌و فصل سیاسی تحت نظارت سازمان ملل و رد هرگونه دخالت خارجی در این زمینه هستند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر افزود که السیسی و ماکرون همچنین موضوعات مربوط به روابط دوجانبه را بررسی کرده و ماکرون بر تمایل خود برای توسعه همکاری مشترک با مصر در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

رایزنی تلفنی السیسی و ماکرون در حالی است که روز شنبه(دیروز) وبگاه «العربی الجدید» از تماس‌های قاهره با پاریس و تلاش برای برقراری آتش‌بس در لیبی با هدف نجات ژنرال «خلیفه حفتر» پس از شکست‌های متوالی نیروهای وی در این کشور خبر داده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها