رژیم صهیونیستی بار دیگر حریم هوایی لبنان را نقض کرد

رژیم صهیونیستی بار دیگر حریم هوایی لبنان را نقض کرد
يکشنبه 11 خرداد 1399 - 17:41

هواپيماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی دیروز در چند نوبت، حریم هوایی لبنان را نقض کردند.

العالم-لبنان

به گزارش المنار، یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی بامداد دیروز(شنبه) با پرواز بر فراز منطقه «رمیش» واقع در مرزهای لبنان با سرزمین اشغالی و اجرای پرواز دایره‌ای شکل بر فراز مناطق جنوبی لبنان وسپس ترک آسمان این کشور از منطقه مرزی «یارون»، حریم هوایی لبنان را نقض کرد.

صبح دیروز راس ساعت 10:30 به وقت بیروت نیز یک فروند هواپیمای جاسوسی دیگر رژیم صهیونیستی با پرواز بر فراز منطقه «الناقور» و انجام پرواز دیره‌ای شکل بر فراز مناطق «الشوف»، «عالیه»، «زحله» و «ریاق» حریم هوایی لبنان را نقض و سپس راس ساعت 18:30 از فراز منطقه «رمیش»، آسمان این کشور را ترک کرد.

راس ساعت 12:00 روز شنبه نیز یک هواپیمای جاسوسی دیگر رژیم صهیونیستی، درمنطقه الناقور به پرواز درآمده و در آسمان مناطق «الشوف»، «عالیه»، «بیروت» و «بعبدا» پرواز دایره‌ای شکل انجام داده و سپس راس ساعت 18:50 از منطقه مرزی رمیش، آسمان لبنان را ترک کرد.

هواپیماهای متجاوز رژیم صهیونیستی تقریبا هر روز وارد حریم هوایی لبنان شده و در نقاط مختلف این کشور عملیات شناسایی و جاسوسی انجام می دهند و اعتراض های مکرر مقام های لبنانی به مقام های سازمان ملل در این زمینه به دلیل اعمال فشار آمریکا و لابی صهیونیستی راه به جایی نبرده است.

بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ که پایان تابستان ۱۳۸۵ و پس از جنگ ۳۳ روزه‌ ی رژیم اسرائیل علیه لبنان در شورای امنیت سازمان ملل منتشر شد، این رژیم ملزم شده بود به تجاوزهای هوایی، دریایی و زمینی به تمامیت سرزمینی لبنان پایان دهد.

پربیننده ترین خبرها