عراق: از این به بعد، پولی به منطقه کردستان پرداخت نخواهد شد

عراق: از این به بعد، پولی به منطقه کردستان پرداخت نخواهد شد
يکشنبه 11 خرداد 1399 - 22:28

وزارت دارایی عراق اعلام کرد تا زمانی که حکومت منطقه کردستان این کشور در ارتباط با برگرداندن درآمد فروش نفت به بغداد، با دولت مرکزی به توافق نرسد، هیچ پولی به اربیل پرداخت نخواهد شد.

العالم - عراق

وزارت دارایی دولت فدرال عراق اعلام کرد تا زمانی که بین دولت مرکزی و حکومت کردستان عراق توافقی به صورت نهایی صورت نگیرد، این وزارتخانه دیگر هیچ مبلغی به اربیل برای پرداخت به کارمندان این منطقه نخواهد داد.

وزارت دارایی عراق امروز یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم ارسال حقوق کارمندان منطقه کردستان بعد از آن گرفته شد که حکومت این منطقه با پیشنهاد وزارتخانه دولت مرکزی در رابطه با حل نهایی (بازگرداندن درآمد و عواید حاصل از فروش نفت) موافقت کرد و مبلغ فرستاده شده، آخرین باری است که از سوی بغداد به اربیل فرستاده می‌شود؛ چرا که دولت فدرال از این به بعد تا حصول توافق نهایی، هرگز اقدام به ارسال مبالغ مالی به اربیل جهت پرداخت حقوق کارمندانش نخواهد کرد.

وزارت دارای عراق مبلغ ارسال شده به اربیل را ۴۰۰ میلیارد دینار عراق دانست و گفت که پیش‌بینی شده است که اربیل بتواند هزینه‌های خود از جمله حقوق کارمندان طی ماه آوریل (فروردین) را با این مبلغ پرداخت کند.

مطابق توافقی که بین بغداد و اربیل در تاریخ ۱۹ ماه می حاصل شده، دو طرف بر برگزاری نشست‌های گسترده بین نمایندگان خود تا ماه ژوئن (خرداد/ تاریخ امروز) با هدف دست‌یابی به توافق نهایی موافقت کرده‌اند.

دبیرخانه کل کابینه وزیران عراق 24 آوریل وزارت دارایی این کشور را ملزم کرد که پرداخت هرگونه مبالغ به منطقه کردستان عراق خودداری کرده و مبالغ پرداخت شده در دوره گذشته را برگرداند؛ این تصمیم بعد از آن صورت گرفت که این منطقه از پرداخت عواید حاصل از فروش نفت بر اساس توافق، به بغداد خودداری کرده است.

با شیوع کرونا و کاهش خرید نفت در بازارهای جهانی و به‌تبع آن کاهش شدید قیمت نفت، دولت عراق و منطقه کردستان با مشکل پرداخت هزینه‌های خود مواجهه‌اند. در این بین منطقه کردستان به دلیل فساد و تراکم هزینه‌ها و حقوق معوق چند ماه گذشته، با مشکل مالی زیادی رو به رو است و همین مسئله باعث برگزاری تظاهرات در برخی از شهرهای این منطقه شده است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها