کشته شدن یک «فرمانده» طرفدار ترکیه در لیبی

کشته شدن یک «فرمانده» طرفدار ترکیه در لیبی
يکشنبه 11 خرداد 1399 - 22:48

ارتش خلیفه حفتر در بیانیه‌ای از کشته شدن یکی از فرماندهان گروه مسلح «سلطان مراد» -تحت حمایت ترکیه- در جنوب پایتخت لیبی خبر داد.

العالم - لیبی

نیروهای گروه شبه نظامی «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی خلیفه حفتر تعدادی از عناصر مسلح وابسته به گروه «سلطان مراد» طرفدار ترکیه - که از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی حاضر در شمال سوریه است - را در درگیری‌های جنوب طرابلس هدف قرار دادند.

ارتش حفتر درباره جزئیات این درگیری گفته که نیروهای آن گروهی از شبه نظامیان طرفدار ترکیه را که سعی در حمله به مواضع نظامی ارتش ملی لیبی در جنوب طرابلس را داشتند، هدف قرار دادند که در نتیجه آن شماری از شبه نظامیان گروه «سلطان مراد» از جمله فرمانده آنها کشته شدند.

دیروز، گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه»-نزدیک به معارضان اعلام کرد که گردانی متشکل از 50 عنصر مسلح تحت فرماندهی یک مسئول امنیتی سابق داعش در سوریه، به جمع گروه‌های تروریستی مستقر در طرلبس پایتخت لیبی پیوست.

«احمد المسماری» سخنگوی ارتش حفتر گفته که اقدام آنکارا در ارسال تروریست به لیبی، امنیت ملی کشورهای منطقه را تهدید می‌کند. المسماری تاکید کرد که اعزام داعش و دیگر گروه های تروریستی به لیبی از سوی ترکیه با هدف حمایت از دولت فایز السراج (نحست وزیر دولت غرب لیبی) صورت می‌گیرد.

حفتر طی چند ماه گذشته بارها تلاش کرده است از طریق لشکرکشی طرابلس را به سیطره خود درآورد و این در حالی است که حملات حفتر تاکنون نتیجه‌ای به جز کشته شدن شهروندان لیبی و آواره شدن هزاران نفر از آنها نداشته است.

از سوی دیگر، دولت وفاق ملی نیز که مقبولیت بین المللی را به همراه دارد، تحت ریاست «فائز السراج» عمل کرده و کنترل غرب لیبی را در دست دارد و نیروهای این دولت تحت حمایت ترکیه با حملات ارتش حفتر مقابله می‌کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها