کره جنوبی نظامیان بیشتری به سودان جنوبی اعزام کرد

کره جنوبی نظامیان بیشتری به سودان جنوبی اعزام کرد
دوشنبه 12 خرداد 1399 - 16:03

وزارت دفاع کره جنوبی از اعزام گروه دوم نظامیان خود به سودان جنوبی در قالب ماموریت حفظ صلح سازمان ملل خبر داد.

العالم - آفریقا

وزارت دفاع کره جنوبی از اعزام نظامیان بیشتر به سودان جنوبی به عنوان نیروهای حافظ صلح و همچنین ارسال کمکهای پزشکی به این کشور برای مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

در این بیانیه آمده است، نخستین گروه از نظامیان کره جنوبی در ماه مه به این کشور جنگ زده اعزام شدند و بقیه آنها نیز روز دوشنبه اول ژوئن با یک پرواز به سودان جنوبی فرستاده شدند. این نیروها قرار بود زودتر به سودان جنوبی اعزام شوند اما شیوع بیماری کرونا باعث تاخیر در این ماموریت شده بود.

وزارت دفاع کره جنوبی گفته، نظامیان ما که به سودان جنوبی اعزام شده‌اند در برابر ویروس کرونا بسیار آموزش دیده هستند و قبل از اعزام دوبار تست کرونا از آنها گرفته شده، به مدت 5 هفته در قرطنینه بودند و هنگام اعزام نیز مایحتاج ضروری برای قرنطینه اضطراری به آنها تحویل داده شده است.

خبرگزاری یونهاپ در ادامه نوشت: به درخواست دولت سودان جنوبی برای تامین اقلام پزشکی لازم برای مبارزه با کرونا، سئول بیش از 10 هزار کیت تست کرونا و 20 هزار ماسک نیز به این کشور ارسال کرده است.

کره جنوبی اولین بار در سال 2013 نظامیان خود را به درخواست سازمان ملل و همچنین در چارچوب قطعنامه شورای امنیت و با هدف برقراری صلح در مرز سودان جنوبی و سودان به این کشور اعزام کرد.

سودان جنوبی بعد از دهه‌ها جنگ داخلی در جولای 2011 اسقلال خود را از سودان همسایه شمالی خود اعلام کرد. جنگ داخلی در سودان بیش از 2 میلیون کشته برجا گذاشت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها