آغاز مرحله دوم عملیات 'ابطال العراق' در کرکوک با نظارت 'الکاظمی'

آغاز مرحله دوم عملیات 'ابطال العراق' در کرکوک با نظارت 'الکاظمی'
سه شنبه 13 خرداد 1399 - 13:10

سخنگوی رسانه‌ای فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خبر داد که با دستور فرمانده کل نیروهای مسلح و با نظارت ستاد عملیات مشترک، صبح امروز مرحله دوم عملیات ابطال العراق آغاز شد.

العالم - عراق

«یحیی رسول»، سخنگوی رسانه‌ای فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز سه‌شنبه از آغاز مرحله دوم عملیات «ابطال العراق» (قهرمانان عراق) خبر داد.

رسول با قرائت بیانیه‌ای گفت: «با دستور مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح و با نظارت ستاد عملیات مشترک، صبح امروز مرحله دوم عملیات ابطال العراق آغاز شد».

شبکه خبری السومریه به نقل از این فرمانده عراقی گزارش داد، هدف از این عملیات، «تفتیش مناطق جنوب غربی کرکوک در حد فاصل استانهای صلاح‌الدین و کرکوک و در مساحتی بالغ بر 738.5 کیلومتر مربع است».

وی خبر داد، در این عملیات به صورت مشترک، از نیروهای ارتش، (لشکر زرهی نهم، تیپ نیروهای رنجر و اداره عملیات ستاد ارتش)، از پلیس فدرال (لشکر 5 پلیس فدرال، تیپ مهمات ریاست پلیس فدرال)، از لشکر واکنش سریع و تیپ نخست (لشکر واکنش سریع و گروههای لشکرهای سوم و چهارم)، از ستاد عملیات صلاح الدین (فرماندهی عملیات صلاح الدین، هنگ تاکتیکی و هنگ "سوات" وابسته به ریاست پلیس صلاح الدین)، از الحشد الشعبی (ستاد عملیات شمال الحشد) و نیروی هوایی عراق و ائتلاف نیز حضور دارند.

به گفته رسول، هدف از این عملیات، افزایش امنیت و ثبات در این مناطق، تعقیب باقی مانده عناصر داعش و بازداشت افراد تحت تعقیب است.

مرحله نخست عملیات أبطال العراق برای پاکسازی الأنبار و مناطق اطراف آن در مرز عراق، سوریه و اردن از تروریست‌های داعش در اواخر بهمن 1398 به پایان رسیده بود.

در همین ارتباط، الکاظمی صبح امروز وارد استان کرکوک شد. این نخستین سفر وی پس از تصدی سمَت نخست‌وزیری است.

یک منبع امنیتی به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت که هدف از سفر الکاظمی، اطلاع یافتن از روند عملیاتهای نظامی جاری در جنوب غرب این استان است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها