وزیر خارجه فلسطین‌: با هیچ مقام اسرائیلی دیدار نمی کنیم

وزیر خارجه فلسطین‌: با هیچ مقام اسرائیلی دیدار نمی کنیم
سه شنبه 13 خرداد 1399 - 19:27

وزیر خارجه فلسطین تاکید کرد: تا طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی لغو نشود،‌ مقامات فلسطین با هیچ مسئول اسرائیلی دیدار نمی کنند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی،‌ گفت: صحبت از دیدار در این شرایط غیرمنطقی است زیرا ما قبلا به طور واضح اعلام کردیم که هرگونه تماس و ارتباطی با طرف اسرائیلی در هر سطحی و به هر عنوانی که باشد، ممنوع است.

وی تاکید کرد: سیاست امروز ما جلوگیری از الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل و بسیج کردن همه حمایت‌های بین‌المللی ممکن برای انجام این امر است. اما صبحت از دیدار میان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در مسکو اکنون مطرح نیست.

المالکی ادامه داد: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه اوضاع کنونی و شروط فلسطینی‌ها را درک می‌کند. دو تجربه سابق او در ترتیب دادن نشست میان دو طرف، توسط نتانیاهو بی‌نتیجه ماند. به نظرم پوتین به ویژه در برابر اصرار اسرائیلی‌ها برای انجام این الحاق و مخالفت فلسطینی‌ها برای دیدار با مسئولان اسرائیلی دیگر اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهد.

پیشتر پوتین اعلام کرده بود که مسکو آماده ترتیب دادن نشستی میان عباس و نتانیاهوست.

به گزارش ایرنا، نتانیاهو بارها اعلام کرد که کابینه اسرائیل درصدد شروع عملیات الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین است که شامل ۳۰ درصد از کرانه باختری می‌شود.

مقامات فلسطین در واکنش به این اقدام در ماه گذشته اعلام کردند که سازمان آزادی‌بخش فلسطین همه توافقات خود را با اسرائیل و آمریکا لغو کرده است.

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به معامله قرن معروف شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی ملحق کند.

پربیننده ترین خبرها