سفیر سوری: سالهای سال در برابر آمریکا ایستاده‌ایم، ولی امتیاز نخواهیم داد

سفیر سوری: سالهای سال در برابر آمریکا ایستاده‌ایم، ولی امتیاز نخواهیم داد
چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 10:07

سفیر سوریه در لبنان با اشاره به ایستادگی چندین ساله این کشور در برابر آمریکا، تأکید کرد که دمشق با همکاری کشورهای دوست و همپیمان از توطئه قانون جدید آمریکایی موسوم به «قیصر» عبور خواهند کرد.

العالم- سوریه

«علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان، تأکید کرد که محاصره دمشق با تحریمهای جدید آمریکا در قالب قانون موسوم به «قیصر»، جدید نیست.

بر اساس قانون سزار، تمام طرف‌هایی که در زمینه تکنولوژی های نظامی و خدماتی با دولت سوریه معامله کنند، شدیدا تحریم می‌شوند. کما اینکه تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا شامل شرکتهای اقتصادی فعال در زمینه انرژی، سازندگی، سرمایه گذاری، ارتباطات می‌شود که در سوریه فعالیت کرده یا با دولت سوریه به صورت مستقیم با غیر مستقیم همکاری دارند.

علی بر این باور است که این قانون، یک اقدام تنش‌زای دیگر است که فقط علیه سوریه نیست، بلکه علیه لبنان و کل منطقه است و «ما آن را تجاوز انحصاری به سوریه نمی‌دانیم بلکه تجاوزی علیه کل منطقه است».

سفیر دمشق در بیروت به پایگاه خبری «العهد» گفت که سوریه، سالهای طولانی ایستادگی کرده، ولی چانه‌زنی نکرده و در پی چانه‌زنی یا امتیازدهی نیست، ولی باید نسبت به دشمن و سلاح آن، هوشیار بود و برای مقابله با آن، با دوستان دور و نزدیک، وارد هماهنگی و همکاری شد.

وی با اشاره به نقش مهم کشورهایی مانندجمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، کشورهای آمریکای لاتین و برخی از کشورهای منطقه، از اظهارات سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان مبنی بر منافع مشترک لبنان و سوریه قدردانی کرد.

علی ادامه داد، سوریه با وحشتی‌ترین تروریسم در طول تاریخ و تروریستهای چند ملیتی مقابله و ایستادگی کرد تا اینکه سریال پیروزیهای این کشور تکمیل شد و به همین ترتیب، از رهگذر «افزایش کارآیی تمام توان داخلی خود و با همکاری همپیمانان، دوستان و برادران با این تحریم مقابله خواهد کرد».

این دیپلمات سوری ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه این تحریمها، به فرصت بدل شود، خاطر نشان کرد، آمریکا سردرگم شده و تمامی تحریم‌ها، زورگویی‌ها و نقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشر را امتحان می‌کند.

وی با بیان اینکه منفعت کشورهای منطقه در این است که به تصمیمهای آمریکا گردن ننهند، تأکید کرد: «تن دادن و ترس از آن، به ملتهای ما آسیب می‌زند و به آمریکا و اسرائیل... فرصت می‌دهد که دست به تنش بزنند».

فارس

پربیننده ترین خبرها