در گفتگو با العالم مطرح شد؛

روایتی شنیدنی از مراسم تشییع پیکر امام خمینی( ره)

چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 14:49

"محمد داوود اردانی" فرمانده سابق یک اسکادران از هواپیماهای ارتش ایران خاطرات خود از مراسم تشییع پیکر امام خمینی( ره) را در گفت‌وگو با تلویزیون العالم،با چشمانی گریان بازگو کرد.

العالم _ ایران

کاپیتان اردانی گفت: "روز تشییع پیکر امام خمینی( ره) سیل عظیمی از عاشقان امام، پابرهنه و با چشمانی گریان بر سر و سینه خود می‌زندند؛ و صحنه‌ای از این مراسم خلق شد که جهان تاکنون به خود ندیده است."

کاپیتان اردانی افزود: "زمانی‌که تابوت امام خمینی( ره) به منطقه موردنظر رسید جمعیت به سمت آن هجوم بردند و تابوت را در آغوش گرفتند که باعث شکسته شدن آن شد. زمانی‌که این خبر به اطلاع کاپیتان انصاری رسید او دستور به بازگرداندن تابوت داد."

کایپتان اردانی تصریح کرد: "رئیس‌جمهور پاکستان یکی از سرنشینان بالگرد حامل پیکر امام خمینی( ره) بود که او را بعد از بازگرداندن تابوت پیاده کردیم و سپس تابوت را به بهشت زهرا منتقل کردیم."

وی خاطرنشان کرد، فرود بالگرد حامل پیکر مطهر امام در میان سیل عظیم جمعیت یکی از مشکلات خدمه پرواز بود و این امکان وجود داشت که باله‌های بالگرد هنگام نشستن روی زمین هر لحظه به عزاداران اصابت کند.

کاپیتان اردانی همچنین اعلام کرد که یکی از تشییع‌کنندگان در این مراسم از بالگرد آویزان شده بود که توسط خدمه پرواز نجات یافت.

وی عنوان کرد که کتابی با عنوان "نقش نیروی هوایی در مراسم تشییع امام خمینی( ره)" چاپ و منتشر شده است که به حوادث و رویدادهای آن روز پرداخته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها