جانسون: قتل «جورج فلوید» هولناک و غیرقابل بخشش بود

جانسون: قتل «جورج فلوید» هولناک و غیرقابل بخشش بود
چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 16:13

نخست‌وزیر انگلیس ضمن حمایت از اعتراضات سراسری در آمریکا تصریح کرد که قتل شهروند سیاهپوست آمریکا به دست افسر پلیس، وحشتناک و غیرقابل بخشش و غیرموجه بوده است.

العالم - اروپا

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به تحولات اخیر در ایالات متحده آمریکا تصریح کرد که کشته شدن «جورج فلوید» شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکا به دست افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا»، «وحشتناک و غیرقابل بخشش و غیرموجه» بوده است.

بنا به گزارش شبکه «بی بی سی»، نخست‌وزیر انگلیس امروز ضمن حمایت از اعتراضات اخیر در سراسر آمریکا و دیگر کشورهای جهان به خشونت و رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس گفت که کاملاً حق مردم برای اعتراض را درک می‌کند اما «این اعتراضات باید به شیوه‌ای قانونی برگزار شود».

در پی قتل هفته گذشته «جورج فلوید» شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکایی به دست افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» آمریکا، موجی از اعتراضات از این شهر آغاز شد و به دیگر شهرهای سراسر آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اعتراضات سراسری در آمریکا موجب شده است که دستکم 23 ایالت آمریکا و «واشنگتن دی سی»، گارد ملی خود را برای سرکوب اعتراضات به حالت آماده‌باش درآورند.

فارس

پربیننده ترین خبرها