آزمایش واکسن کرونا برروی انسان در روسیه آغاز شد

آزمایش واکسن کرونا برروی انسان در روسیه آغاز شد
چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 16:28

وزارت دفاع روسیه از آزمایش‌ بالینی نخستین نمونه واکسن کرونا بر روی ۵۰ سرباز داوطلب روس خبر داد.

العالم ـ اروپا

به گزارش نشریه آ ب ث، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد امروز (چهارشنبه) نخستین آزمایش‌های بالینی واکسن کووید-۱۹ که توسط «انستیتوی مرکزی تحقیقات علمی شماره ۴۸» وابسته به وزارت دفاع ساخته شده است، بر روی ۵۰ سرباز داوطلب روس انجام می شود.

بر اساس اعلام این وزارتخانه طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، متخصصان در تلاشند تا قبل از پایان ماه ژوئیه (مرداد) آزمایش‌های بالینی این واکسن به اتمام برسد.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از رسانه‌های روس، ۵۰ سرباز داوطلب از نظر جسمی مورد بررسی قرار گرفته و سلامت آن ها تائید شده است؛ لازم به ذکر است که در این میان پنج نفر زن هستند.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، زمان تقریبی توزیع واکسن در سطح جامعه فصل پاییز خواهد بود.

مقامات روس پیشتر از عزم خود برای قرار دادن نام روسیه در صدر و یا در رده نخستین کشورهایی که به واکسن کرونا دست می‌یابند، تاکید کردند؛ تا جایی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه هفته گذشته از دستیابی این کشور به واکسن قطعی کووید-۱۹ تا تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، روسیه هم اکنون پس از آمریکا و برزیل، از نظر شمار افراد مبتلا به کرونا درجایگاه سوم جهان قرار دارد و تاکنون ۴۳۲ هزار و ۲۷۷ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۹۵ هزار و ۹۷۵ نفر بهبود یافته و پنج هزار و ۲۱۵ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها