سوریه اقدام های ظالمانه را مانع توسعه پایدار توصیف کرد

سوریه اقدام های ظالمانه را مانع توسعه پایدار توصیف کرد
چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 18:35

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که ادامه اقدام‌های ظالمانه و تحریم علیه سوریه و کشورهای دیگر توسط آمریکا و اروپا، خطری تهدید کننده برای همبستگی جهانی است.

العالم – سوریه

بشار الجعفری این مطلب را در یک ویدیو کنفرانس با حضور نمایندگان سوریه، ونزوئلا، روسیه، چین، ایران، کوبا، زیمباوه و بیلاروس در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک تحت عنوان "اثرات تدابیر ظالمانه یک جانبه بر همبستگی جهانی برای مقابله با کرونا" بیان کرد.

وی افزود که محاصره اقتصادی تاثیری منفی بر زندگی دو میلیارد نفر از مردم جهان داشته و مانعی در مسیر مقابله با کرونا و تحقق توسعه پایدار است.

الجعفری تصریح کرد: آمریکا و اروپا به خواست سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی برای پایان دادن به مجازاتهای اقتصادی غیرقانونی بی توجهند و حتی اروپا با تحریمهای جدید اقتصادی آمریکا برای جلوگیری از تحقق امنیت، ثبات و شکوفایی سوریه، همراه شده است.

الجعفری ادعای آمریکا و اروپا درباره امکان واردات مواد غذایی و دارو توسط سوریه را تکذیب کرد و گفت که هدف از این ادعا، گمراه کردن افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های آنان علیه کشور و مردم سوریه است.

وی خاطر نشان کرد: سوریه در سه ماه اخیر 10 نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس مجمع عمومی آن و رییس شورای امنیت، درباره تاثیر منفی تحریمهای آمریکایی و اروپایی بر اقتصاد، کشاورزی، صنایع، سرمایه گذاری، بانکداری و بخش‌های خدماتی سوریه و تروریسم اقتصادی آمریکا و اروپا علیه این کشور ارسال کرده است به ویژه که این دو می خواهند با چنین تحریمهایی مانع بازسازی سوریه پس از 10 سال جنگ تروریستی علیه این کشور شوند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد که نتایج این همایش، توجه جامعه جهانی را به آثار منفی اقدامهای ظالمانه و تحریمهای اعمال شده توسط قدرتهای جهانی در زمینه مقابله با کرونا و ناتوانی سازمان ملل متحد در زمینه پایان دادن به این نوع محاصره اقتصادی را که مانعی در مسیر تحقق توسعه پایدار است، جلب کند.

وی ادعای کشورهای غربی درباره اینکه هدف از این تحریمها، دفاع از حقوق بشر است را تکذیب کرد و گفت: نظام بانکی سوریه به دلیل تحریمهای اروپایی و آمریکایی، قادر به حواله مالی و تامین غذا و دارو برای مردم و حتی بازسازی نیروگاههای برق خود نیست که گروههای تروریستی وهابی مانند "داعش" و "القاعده" آن را ویران کرده اند.

الجعفری افزود که اروپا و آمریکا که خود حامی تروریسم و تخریب سوریه هستند، صلاحیت اخلاقی و قانونی برای اظهار نظر درباره سوریه را ندارند.

شرکت کنندگان در این همایش نیز با تاکید به اینکه پیامدهای منفی تحریمهای اروپایی و آمریکایی به ویژه در سطوح اقتصادی و بهداشتی مانند مقابله با کرونا بسیارعمیق و گسترده است، مقابله قاطع جامعه جهانی با این نوع تحریمها و اقدامهای ظالمانه را خواستار شدند.

پربیننده ترین خبرها